A 2016-os csattanástól azért távol volt, de Barcelonában újra egymásnak ütközött a két Mercedes. Ahogy 7 éve Nico Rosberg ellen, ezúttal is Lewis Hamilton érkezett hátulról, amikor a célegyenesben George Russell váratlanul felé mozdult, miközben kerülni próbálta Carlos Sainz Ferrariját.
Az FIA az időmérő edzés után vizsgálatot indított, melynek során Russell „abnormális irányváltását” fogják megnézni, ami a Hamilton első szárnyát letörő ütközéshez vezetett. Hamilton az 5. helyen zárta az időmérő edzést, és a leintés után nem csinált balhét az esetből. Kollégájához hasonlóan ő is a csapaton belüli kommunikációs gubancot emlegette.
„A csapat teljesen eltérő időpontokban küldött ki bennünket. Vártam is a kivezető körömön” – mesélte Hamilton. „Mindenki a tizenkettes kanyartól kezdte a körét, és amikor kigyorsítottam onnan, senki sem volt előttem, így a gázba tapostam és elkezdtem gyorsulni.”

„A tizenhármas kanyarhoz értem, és George-on úgy látszott, a boxba fog hajtani, szóval mentem tovább. Aztán hirtelen visszavágott, ami egy kissé zavaros volt, hiszen még csak azt sem tudtam, hogy előttem van, és azt hiszem, visszavett az első körén vagy valami hasonló.”
Hamilton ezek után azt hitte, Russell próbál segíteni neki a szélárnyékával, és ezért húzódik jobbra a célegyenesben.
„A szélárnyékába kerültem, mondván, biztos, ami biztos alapon szélárnyékot ad nekem. Elkezdett jobbra húzódni, és úgy voltam vele: ó, szélárnyékot ad! Szóval balra mentem, aztán elkezdte keresztezni az utamat. Félreértés volt”
– mondta a hétszeres világbajnok.
A Sky Sports megkérdezte, az ütközés mennyire volt hatással az autója Q3-as teljesítményére. „Az autót nem éreztem nagyon másnak utána. Jobbra húzott, de nem tudom, az egyik kerekemet letettem a fűre. Ez egyszerűen rossz kommunikáció volt. A kör alatt rendben volt az autó. Szerintem jó lesz” – mondta.

Russell szerint a csapaton belül támadt zűrzavar, az információk hiánya vezetett a bajhoz. No meg az, hogy miközben ő két előkészítő kört ment, Hamilton egyből gyorskörrel próbálkozott.
„Csak előre figyeltem, próbáltam elkapni Carlos szélárnyékát, és a következő, amit láttam, hogy Lewis ott van. Meg kell ezt beszélnünk házon belül, mert a csapattársak között ilyesmi sosem történhetne meg”
– mondta Russell, kiemelte, egyikük hibájának sem lehet nevezni az ütközést. „Egyikünk hibája sem volt. Lewis talán nem tudta, hogy második kört megyek.”
A csapatfőnök, Toto Wolff nem örült annak, amit látott. „Két csapattársnak sosem szabadna összeütköznie, sőt, semelyik másik versenyzővel sem szabadna összeütközni egy időmérőn. Ez szerencsétlen helyzet, amiben akár mindkét autó bűnhődhet. Ez itt csapatmunka, és muszáj lesz felülvizsgálnunk a kommunikációnkat a baleset után, hogy elkerüljük ezt a jövőben” – fogalmazott az osztrák.