Hullottak a nagyágyúk a Spanyol Nagydíj időmérő edzésén. Charles Leclerc már a Q1-ben, Sergio Pérez és George Russell a Q2-ben búcsúzott. A Mercedes versenyzője a 12. helyen zárt, miközben csapattársa, Lewis Hamilton könnyedén jutott Q3-ba, ahol az 5. időt autózta.
A fiatalabb mercedeses időmérője bizarr jelenettel zárult: a célegyenesben levitte a szélárnyékból előzni próbáló Lewis Hamilton első szárnyát. Russell a mellette belül haladó Ferrarira figyelt, amikor balra húzott, csapattársa közelségét nem érzékelte. A történtek után egyből bocsánatot is kért a megmozdulását veszélyesnek nevező hétszeres világbajnoktól.
„Nos, remélem, ez nem volt része a tervnek, mert akkor ez nagyon rossz terv volt” – mondta mosolyogva Russell a kérdésre, így tervezték-e Hamiltonnal a célegyenest és a szélárnyékozást.
„Kommunikációs probléma volt. Nagy volt a forgalom a kivezető körön, én pedig csak előre néztem, mert próbáltam elkapni Carlos szélárnyékát. A következő, amit láttam, hogy Lewis ott van. Szerencse, hogy semmi komoly nem történt”
– mondta Russell az F1 TV-nek, megerősítve, azzal sem volt tisztában, hogy Hamilton éppen kezdte-e vagy befejezte a gyorskörét akkor.
A Sky Sportsnak hozzátette: „Nem is tudtam, hogy ott van. Elkezdtem a köröm, próbáltam elkapni Sainz szélárnyékát.”

A mercedeses szerint a baleset leginkább a csapatuk lelkén szárad. „Egyik versenyző sem hibázott. Egyik versenyző sem feltétlenül hibázott, csak a csapaton belül. Nem kellett volna megtörténnie, és jobban kellett volna kommunikálnunk” – kritizálta a csapatot.
Russell már az időmérő elején panaszkodott az autó vezethetőségére. „Képtelen vagyok bízni a gumikban” – jelentette a rádión. Másfél tizedmásodperc hiányzott neki a top 10-be kerüléshez. A kérdésre, mi romlott el ma, Russell elmondta:
„Minden. És nem tudom, miért. Ahogy kihajtottam a boxból az első körön, nem volt tapadásom. Nagyon szenvedtem. Az autó pattogni kezdett a nagy tempójú kanyarokban, így nem tudtam padlógázzal venni a kanyarokat, amiket délelőtt még igen. Igazán furcsa edzés volt.”
„Nem is lep meg, hogy kiestem a Q2-ben, mert az autó teljesen lassú volt, nem éreztem jónak. Mindenképpen csalódás.”

A harmadik szabadedzésen elmondása szerint még jobb volt a Mercedes, és nem változtattak rajta olyan sokat, hogy ez magyarázza a váratlan zuhanást. „Igen, változtattunk dolgokon, de semmi olyasmin, amit ennyire jelentős hatásúnak gondoltunk volna. Talán egy dolgot tudok említeni a teljesítmény elmaradásánál: az önbizalom hiányát. Mindenkinek nehéz volt, minden autó szenvedett, de nem kellett volna kiesnünk itt, és nagy kár érte.”
Hozzátette: „Ennyit tudtam kihozni belőle, ez volt a maximum.”
Ami a folytatást illeti, Russellnek a 12. helyről kell kapaszkodnia. Szerinte az autója vasárnap jobb lehet. „Teljesen más lesz a holnap, kicsit melegebb. És lassabban megyünk át a kanyarokon, így nem fogunk annyit pattogni. Remélhetőleg előrébb tudunk kapaszkodni. Előrébb kéne, de a tizenkettedik hely nem az, amire vágysz” – összegzett.
Az FIA az időmérő edzés után vizsgálatot indított Russell és Hamilton ütközése ügyében.