Musorujsag
Élő Eredmények

Leclerc: Nem értem, mit csinálunk rosszul, de valamit rosszul csinálunk!

Leclerc: Nem értem, mit csinálunk rosszul, de valamit rosszul csinálunk!

F1, Sky Sports
Már semmit sem ért Charles Leclerc a reménytelen gyötrődést hozó barcelonai versenye után. Hiába a fejlesztések, nagyon sok munka vár még a Ferrarira.

Jó barátja Pierre Gaslynak Charles Leclerc, de a Spanyol Nagydíjon alighanem eltekintett volna attól, hogy az egész délutánt együtt töltsék… A szombati Q1-es kiesése után a Ferrari átépítette a monacói autójának hátulját, remélve, hogy ez megoldja az időmérős furcsa vezethetőségi gondokat. Ezek után Leclerc kemény gumis rajtjában látták a felzárkózás stratégiáját.

Leclerc azonban nem igazán jutott egyről a kettőre, a futam nagy részét Gasly mögött töltötte, és még a pontzónába sem sikerült visszakapaszkodnia. Annak ellenére sem, hogy Cunoda Juki előtte egy 5 másodperces büntetést kapott. Leclerc-ta a 11. helyen rangsorolták.

„Igazán nem értem, mit csinálunk rosszul, de valamit rosszul csinálunk. A gumik pedig… Az első keményről a második keményre váltottam az utolsó etapra. Pontosan ugyanazt csináltam, de az autó teljesen más módon viselkedett!”

„Meg kell értenünk ezt. Dolgozunk, de most már tényleg muszáj lesz, mert most már versenyek óta vagy a körülményekkel küszködünk, vagy azzal, hogy nagyon érzékeny az autónk. És a mai nap sem volt jobb” – hangzott Leclerc Sky Sportsnak adott csalódott értékelése.

Charles Leclerc és Logan Sargeant (Fotó: XPB)

A különös problémájáról az F1 riporterének kifejtette:

„Nagyon sok munka vár ránk. Nagyon furcsa, és nagyon nehéz megérteni!”

„Az első szett kemény gumi annyira rossz volt, egyáltalán nem volt tapadás. Az elsők nagyon-nagyon rosszak voltak. Aztán a második keményes etapon mindent jónak éreztem. Versenyzőként pontosan ugyanazt csináltam, mégis teljesen más helyzetben voltam.”

Leclerc autója furcsán működött az időmérő edzésen, ám mivel nem volt elég idejük az alapos vizsgálatra, inkább új váltót építettek bele, valamint az egész hátulját kicserélték vasárnap. És a beállításokon is változtattak. Leclerc megerősítette, a mostani nehézségei nem azok voltak, mint szombaton. „Szerencsére sokkal kevesebb gondunk volt, mint az időmérőn. Az autó inkább csinálta azt, amit akartunk. De nagyon szenvedünk a gumikkal, főleg az első etapon.”

„Ma jobb volt. A korlátot ma az ellenkezője jelentette. Tegnap a hátulja volt nagyon könnyű és nagyon furcsa. Ezt a gyárban fogjuk kielemezni, még nem került rá sor. Ma viszont főleg az eleje volt. Szóval a korlátot teljesen más jelentette ma.”

„Egy kicsit jobb volt a mai érzés. A második és harmadik jobban sikerült, de az első igazán gyenge volt. Az viszont inkább a gumikkal volt kapcsolatos.”

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Leclerc szerint a barcelonai pálya és az időjárás is csak felnagyította a hiányosságaikat. „Egész hétvégén szenvedtünk. Annyira szűk a tartomány, és ilyen körülmények között, ilyen pályán csak még érzékenyebb, mint általában. Tudjuk, hogy ez az egyik gyenge pontunk, dolgozunk rajta. Többet szenvedünk ilyen körülmények között és ezen a pályán, mint mások. Ezen muszáj felülkerekednünk.”

A kérdésre, nem tart-e attól, hogy most kicsit rosszabbak lesznek, mielőtt javulni kezdenének, elmondta: „Ha a hétvégét nézem, és hogy mennyire szenvedtünk, ennél rosszabb már nem lehet… Ennél csak jobbnak kell lennünk, ez a cél.”

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak