Musorujsag
Élő Eredmények

Alonso az időmérős hibáján rágódik, de visszavágást ígér Kanadában

Alonso az időmérős hibáján rágódik, de visszavágást ígér Kanadában

F1, Auto Motor und Sport, As
A Mercedes javulása nem teszi nyugodttá az Aston Martint, Fernando Alonso sokat őrlődött a szombati hibája miatt, de visszavágást ígér Kanadában!

Ennél jobb hazai hétvégében reménykedett Fernando Alonso. Noha a közönség által vágyott 33. győzelemre eleve nem látott reális esélyt, az Aston Martin versenyzője dobogós reménnyel vágott neki a Spanyol Nagydíjnak. Ehhez képest idén először szemernyi esélyük sem volt a legjobb háromba kerülésre, és ennek legfőbb oka az volt, hogy az autójuk nem volt elég gyors vasárnap, és az eddig sokat érő gumikímélésükkel sem jutottak semmire.

„Nem volt meg az a tempó, ami más vasárnapokon. Sem a lágyon, sem a keményen” – állapította meg Alonso. „Hiányzott pár tized ahhoz, hogy a Mercedesszel menjünk. Az Alpine és az Alpha Tauri előtt voltunk kicsivel, talán a Ferrarival egy szinten. Lance tartani tudta a távolságot Carlosszal szemben az első etapon. A Red Bull-lal nem tudtunk lépést tartani, fél percet kaptunk tőlük, de a Mercedes az, aki nagyot javult tempóban.”

 

Egész hétvégén rossz ütemben

Alonso szerint nehezítette a helyzetüket, hogy sem a versenyen, sem a teljes hétvégén nem a megszokott rutin szerint versenyeztek. „Tovább tartott beállítani az autót, mint általában” – utalt arra, hogy a pénteki első szabadedzésüket főleg a tesztgumik felmérésének és az újításaik kipróbálásának szentelték, nem az autójuk hétvégére való felkészítésének. „A pálya nem volt a legkedvezőbb számunkra. És az első szabadedzésen nem teljesen olyan beállításokkal mentünk, mint terveztük. Sok munkát kellett beleölnünk, hogy elégedettek legyünk az autóval. Eddig mindig már az első szabadedzés után elégedettek voltunk vele.”

A versenyen eközben az okozta a ritmustalanságot, hogy nem tudta, hogyan kéne beosztania a gumikat.

 „Nem volt könnyű verseny. A rajt után nem tudtuk, hogyan alakul a gumikopás, és hogy kettő vagy három kiállás lesz-e. Végül kettő lett, de a ritmus nem volt meg”

– magyarázta Alonso.

Fernando Alonso (Fotó: EPA/Siu WU)

Főnöke, Mike Krack hozzátette: „A hőmérséklettől függően ugyanaz a gumitípus hol jobban, hol kevésbé működött. Rá kell jönnünk, miért.”

Alonso szerint sok mindent nem csinálhattak volna másképp a jobb eredményért. „Nem volt meg a tempónk, ez volt a legnagyobb probléma. Nem arról volt szó, hogy balszerencsések voltunk vagy másképp taktikáztunk. Lassúak voltunk a Mercedeshez képest, és inkább az Alpine-okra és az Alpha Taurikra koncentráltunk.”

 

„Ha újrafuthatnám az időmérőt…”

A kétszeres világbajnok helyzetén persze az sem segített, hogy csak a 9. rajthelyről indult, miután a szombati időmérő edzésen két hibát is vétett. A Q1-ben kicsúszott a kavicságyba, amitől megsérült a padlólemeze, a Q3-ban pedig a 10-es kanyarban csúszott meg.

„Bánt a szombati hibám. Egész este ezen agyaltam, és ha újrafuthatnám az időmérőt, minden más lenne. De erre nincs mód.”

– mondta.

Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

„Normál időmérővel az első sorban lettünk volna, az élmezőnnyel mentünk volna. Ott kevésbé veszed igénybe a gumikat, és harmadik-negyedik helyen érhettünk volna célba. Miamiban nem álltunk készen a dobogóra, de az első rajtsorba kvalifikáltuk magunkat, és dobogósok lettünk. Monacóban is. Sok dobogót köszönhettünk az erős szombatoknak. Most rossz volt a szombatunk” – vezette le Alonso, hogyan nyomta rá a bélyegét a kvalifikáció a versenyükre.

Mike Krack eközben nem biztos benne, hogy az első sorból sokkal jobbak lettek volna az esélyeik. „Még ha a második helyről is rajtoltunk volna, nehéz lett volna magunk mögött tartani a Mercedeseket az első tizenöt körben, mert szerintem néha öt-hét tizeddel lassabbak voltunk. Meg kell értenünk, miért. A végén kemény gumin egész jók voltunk, de akkor már késő volt” – vélekedett a csapatfőnök.

Akárhogy is, Alonso kiiemelte: „Most már csak Kanadára gondolok, és a mostani hétvégét motivációként fogom használni, hogy ott jó hétvégét teljesítsek”

 

Alonso visszavágást ígér

Miközben a futam után az egyik tévének még azt mondta, „aggasztja őket” a Mercedes javulása, Alonso később már fogadkozott, hogy Kanadában vissza fognak vágni. „Két hét múlva teljesen más lesz a kép, és remélhetőleg hamarosan a Red Bullokkal harcolhatunk” – hangoztatta.

„A versenyen sikerült felkapaszkodnom, de csak egy bizonyos pontig. Russell és Checo gyorsabb volt, nem tehettünk sokat ellenük. Pontokat szereztünk. A Mercedes többet, de a Ferrarit túlszárnyaltuk, aminek örülök. Kanadában fog érkezni pár dolog, Silverstone-ban szintén. Sok múlik azon is, ki hoz éppen fejlesztéseket. És most egy normál időmérővel amúgy is jobb esélyünk lett volna” – összegzett.

Krack szerint nincs okuk letargiába esni. „Nem lehetünk túlzottan csalódottak az eredmény miatt. A problémáink ellenére sok pontot szereztünk. Szóval egyáltalán nem történt dráma” – próbálta optimistán megközelíteni az idei eddigi legrosszabb versenyüket, melyről 14 pontot vittek haza.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: EPA/Siu WU)

További tartalmak