Musorujsag
Élő Eredmények

Gumigondok a Haasnál, Steiner szerint ideje visszaülni a tervezőasztalhoz

Gumigondok a Haasnál, Steiner szerint ideje visszaülni a tervezőasztalhoz

Haas
A Haas csapatvezetője, Günther Steiner jelezte, az istálló mérnökeinek vissza kell ülniük a tervezőasztalhoz és újra kell gondolniuk a gumikezeléssel kapcsolatos szemléletmódjukat, miután mindkét versenyzőjük hátrafelé menetelt Barcelonában.

A Spanyol Nagydíj kvalifikációjának egyik meglepetésembere Nico Hülkenberg volt, aki miután beverekedte magát a Q3-ba, ott a nyolcadik leggyorsabb kört futotta meg. Pierre Gasly büntetése miatt a start előtt nyert egy pozíciót, nem meglepő tehát, hogy a csapat célja a pontszerzés volt Barcelonában. Annak ellenére, hogy Kevin Magnussen csak a tizenhetedik helyről indult.

Hülkenbergben viszont joggal bízhattak. A német azonban a futamon hét pozíciót veszített és csak tizenötödikként ért célba. Egy helyet a csapattárs, Magnussen is veszített, vagyis ő tizennyolcadik lett. A leintés után mindketten kiemelték, a gumikezeléssel voltak gondok.

„Nehéz nap volt ez a gumikezelés szempontjából” – fogalmazott Magnussen. „Az etapok elején versenyképesek voltunk a közvetlen riválisokkal szemben, de nagyon gyorsan koptak az abroncsok, emiatt pedig három kiállásra kényszerültünk. Ez nem volt optimális. Remélem, tanulunk a futamból és rájövünk, mi okozta ezt, hogy javítani tudjunk. Egy ilyen rossz hétvége után az ember hajlamos érdekes válaszokat találni. Remélem ez most is így lesz!”

Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

Kemény futam volt” – jelentette ki Hülkenberg. „Sajnos gumik nagyon gyorsan koptak. Három kiállást kellett beiktatnunk, míg az ellenfeleknek ennél kevesebbet. Első ránézésre úgy tűnik, egy körön versenyképesek vagyunk, de ami a hosszabb etapokat illeti… nos, van még némi házi feladatunk, amit mindenképpen el kell végezni és tempót kell nyerni.”

A futam képét és a versenyzők visszajelzéseit látva a csapatfőnök egyértelműen kijelentette, valamit tenni kell a gumikezeléssel. „Ez egy roppant kiábrándító eredmény volt. Egyszerűen nem tudtuk életben tartani a gumikat. Eggyel többször álltunk ki mindenki másnál, de ha nem iktatjuk be ezt, akkor is lassan mentünk volna a pályán. Szóval így is úgy is ugyanott végeztünk volna. Vissza kell ülnünk a tervezőasztalhoz és megoldást kell találni a gumikopásra” – nyilatkozta.

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)
Borítókép: Günther Steiner (Fotó: XPB)

További tartalmak