Fejlesztések ide vagy oda, a jelek szerint képtelen egyről a kettőre jutni a Ferrari. Versenyek óta ugyanarra panaszkodik Charles Leclerc és Carlos Sainz: az autójuk kiszámíthatatlan, a teljesítménye nagyon hullámzó, a gumikat gyorsan fogyasztja. Hiába szerelt rá új oldaldobozokat és padlólemezt a Scuderia, az SF-23-as Barcelonában sem mutatta a javulás jeleit. Olyannyira nem, hogy Sainz a második rajtkockából egészen az 5. helyig csúszott vissza, míg Leclerc még a pontszerzők közé sem tudta beverekedni magát a boxutcából indulása után.
Frédéric Vasseur csapatfőnöknek egyre nehezebb dolga van a futamok utáni értékeléssel, hiszen folyamatosan ugyanazt tudja hajtogatni. A francia szerint a fejlesztések javították az autón, de egyvalami nem változott: a hullámzásuk.
Kapcsolódó tartalom
„A fő probléma nem a potenciál vagy egyik és másik kanyartípus. A fő probléma a következetesség. Charles autója például az első és a harmadik etapon ugyanazon a keveréken futott, és míg az elsőn teljesen rossz volt az egyensúly, az utolsón nagyjából rendben volt. Carlos az első etapon futott jó tempót, az utolsó etapja is jó volt, de a középsőn tizenöt-húsz másodpercet veszített az ellenfelekkel szemben” – mutatott rá, mennyire hullámzó a teljesítményük.
„Nagyon nehéz megérteni és megoldani ezt, mert nem mindig ugyanolyan, nem mindig ugyanaz a probléma.”
Sainz a verseny után azt mondta, egyszerűen nem nyomhatta igazán, mert tudták, hogy a gumikopás gondot fog jelenteni. Vasseur szerint azonban nem konkrétan a gumikezelés a bajuk. „Nem gondolnám. Ha jobban nyomod, akkor lehet a gumikopás, de nem ez a fő gond. Carlos erős tempót ment az utolsó körökben, ami azt jelzi, hogy nem romlottak a gumik. Charles az első körtől kezdve panaszkodott az egyensúly miatt az első etapon. Az elsőtől az utolsó körig.”

A versenyzők korában azt is említették, hogy igazán jól csak akkor teljesít az autójuk, amikor szabad előttük az út, forgalomban nehezebb azt vezetni. Vasseurnek erre is volt egy pontosító megjegyzése.
„Igaz, hogy az időmérő edzésen is szabad előtted az út, és a versenyeken nem. Ez is egy lehetőség, de ha megnézzük a második etapot, Carlos előtt szabad volt az út, és mégis egy katasztrófa volt”
– mutatott rá.
Mindez össze is foglalja a Ferrari helyzetét: valahányszor felmerül valamiről, hogy probléma, mindig adódik helyzet, amikor mégsem tűnik annak. Mintha a kiszámíthatatlan SF-23-as csak játszana a csapattal.

Ami a barcelonai fejlesztéseket illeti, Vasseur szerint azokkal „nagyobb potenciál” lett az autójukban, ám mivel az továbbra is ennyire ingadozóan teljesít, ez nem mutatkozik meg. A csapatfőnök szerint nyugtalanító, hogy már versenyek óta ugyanaz a történet. „Ez a probléma összhangban áll az elmúlt pár versenyen tapasztalttal. Az autóban ott a potenciál, az időmérőn jó a tempója – nem Maxhoz viszonyítva, de az üldözőkhöz képest legalább igen. Most sikerült a második sorba állítanunk Carlost, ami megmutatja, a potenciál ott van. Csak a kiegyensúlyozottság nincs a versenyen, keverékről keverékre.”
Vasseur következtetése: „Talán a kiegyensúlyozottság felé kell kanyarodnunk a fejlesztés során, és elő kell állnunk egy autóval, amit könnyebb vezetni. Az elmúlt hónapokban és hetekben ebbe az irányba indultunk el, és úgy érzem, egy kicsivel kiegyensúlyozottabbak is vagyunk, mint voltunk. A gond nem csupán a vázzal kapcsolatos, etapról etapra változik. Ha valami konkrét lenne, mindig adott lenne.”