Bizarr ütközést hozott a Mercedes versenyzői között a Spanyol Nagydíj időmérő edzése. a Q2 végén Lewis Hamilton próbált kitörni az előtte Carlos Sainzra figyelő George Russell szélárnyékából, ám amikor honfitársa balra húzott, levitte a fél vezetőszárnyát. Az eset mindkettejüknek egy plusz gyorskörébe került.
A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin elárulta, a bajt a rossz csapatkommunikáció mellett az okozta, hogy mindkét versenyzőjük Carlos Sainzot szemelte ki „nyúlnak”, aki a szélárnyékával húzza meg őket a körük kezdetén.
„Egyszerűsítve: a versenyzőink találni akartak egy autót, amely befejezte a körét, hogy kis lendületet adjon nekik a saját körük megkezdéséhez. Ez növelte volna a sebességüket az egyenesben. Ezzel egy tizedet lehet találni, talán kicsivel többet is. Az autó, amely célba ért, félrehúzódik, és ők a kör hátralévő részét tiszta pályán teljesíthetik”
– vázolta Shovlin Russell és Hamilton terveit.

A problémánál közrejátszott, hogy míg Hamilton próbálta utolérni Sainzot, addig Russell be akarta várni őt.
„A probléma leegyszerűsítve annyi volt, hogy George és Lewis is Sainzot szemelte ki a szélárnyékozáshoz. Lewis a tízes kanyarnál ért mögé, és amikor a körét kezdte, George várt, mert tudta, hogy Sainz érkezik, és nem vette észre, hogy Lewis épp mögötte van.”
Shovlin elmondta, a versenyhétvégén nem elemezték a történteket, nem is beszéltek róla. „Barcelona kapcsán mi magára a versenyzésre szerettünk volna fókuszálni és nem arra, ami rosszul alakult az időmérőn. Most viszont, hogy visszatértünk a gyárba, le fogunk ülni, hogy megnézzük, hogyan változtassunk a kommunikációnkon, hogy a jövőben ne zavarjuk össze a versenyzőinket azzal, hogy nem mutatjuk meg nekik a teljes képet” – bocsátotta előre a szakember a Mercedes futamelemző videójában.