A rutinos német volt a Spanyol Nagydíj kvalifikációjának egyik meglepetésembere: a nyolcadik leggyorsabb kört futotta a Q3-ban, majd Pierre Gasly büntetése miatt még egy pozíciót nyert a rajt előtt. A versenyen viszont a gumikopással kapcsolatos problémák miatt kizuhant a pontzónából: mindössze tizenötödikként ért célba.
A teljesítmény kapcsán a csapatvezető, Günther Steiner megjegyezte, a Haas egész egyszerűen nem tudta életben tartani az abroncsokat, ezért a mérnököknek a következő hetekben vissza kell ülniük a tervezőasztalhoz, hogy javítsanak a problémán.
Hülkenberg az erős időmérő és az azt követő visszaeséssel kapcsolatban kijelentette, örömmel elcserélné a jó egy körös tempót erős futamteljesítményre. „Inkább fordítva szeretném” – jegyezte meg, amikor a Motorsport a szombati és vasárnapi teljesítményről érdeklődött. „Van egy tendencia, ami megfigyelhető az idei évben, és meg kell próbálnunk jobban kiegyensúlyozni a szombatot és a vasárnapot.”

„Mert miközben teljesen egyértelmű, hogy jó dolog erős kvalifikációt teljesíteni, az mindig magasabb elvárásokat generál a futammal kapcsolatban. Vasárnap aztán visszaesünk, amit nagyon nehéz megemészteni és megmagyarázni az embereknek. Szóval, ha a hosszabb etapokról van szó, akkor egyértelmű, hogy van még némi munka a csapat számára” – emelte ki.
Amikor megkérdezték, mi okozhatja a Haas vasárnapi problémáit, Hülkenberg – az istálló szempontjából nézve aggasztó módon – megjegyezte, minden valószínűség szerint több tényező okozza a gumikezeléssel kapcsolatos gondokat.
„Azt hiszem, mint általában mindig, most is az okok keveréke áll a háttérben. Biztosan, hogy mindennek köze lehet a leszorítóerőhöz és valószínűleg kisebb mértékben a felfüggesztéshez is. Szerintem a jelenlegi autónk nem nevezhető túl kezesnek, engedékenynek, és ez általában véve eléggé megviseli a gumiabroncsokat is” – fogalmazott.
