A Mercedes már az idénynyitó Bahreini Nagydíjon „bejelentette”, hogy mivel zsákutcának bizonyult a „zéródobozos” koncepciója, irányt fog váltani az autója aerodinamikai filozófiájával. A Ferrarinál eközben hiába akadozott szintén a gépezet, főnökük, Frédéric Vasseur folyamatosan azt hangozgatta, hogy hisznek a jelenlegi koncepciójukban, nincs szükség újra.
Az elmúlt hetekben aztán mindkét csapat irányt váltott: a Mercedes Monacóban, a Ferrari Spanyolországban vetette be az új oldaldobozát, amit a Red Bull rámpás megoldása inspirált. Bár Vasseur még ekkor is ódzkodott attól, hogy gyökeres változtatásnak nevezze a fejlesztésüket, nyilvánvaló, hogy az ötletet a domináló Red Bulltól vették. Mérnökük, Jock Clear azonban hangsúlyozta, itt nem egy kétségbeesett másolás történt.
„Amikor az ember bemutatja az autóját, meg van győződve róla, hogy jó. Senki sem mondja azt, hogy ilyen oldaldobozt szereltünk fel, de nem vagyunk meggyőződve a helyességéről. Mind meg vagyunk győződve róla. De aztán mindannyian tanulunk abból, amit a többiek csinálnak, ahogy abból is, amit mi csinálunk.”
„Mi nem másolunk senkit egy az egyben. Megnézzük, mit csináltak, visszamegyünk a szélcsatornába, próbálunk rájönni, hogy működik-e. Ez most azért került fel az autónkra, mert működik. Mi végső soron csak a tudományt követjük, és a szép az aerodinamikában, ebben a sportban, valamint az ok, hogy – az én esetemben már harminc éve – ezt csináljuk, hogy minden nap más, minden év más, minden autó más.”
„Mindig tanulunk. Egy problémamegoldásánál van egymillió lehetőséged, de mindet sosem tudod megvizsgálni” – magyarázta Charles Leclerc mentora.

Kiemelte, a Red Bull-stílusú oldaldobozuk nem egy pánikszerű másolás eredménye, hanem tanulmányoké. „Amikor látod, hogy valakinek jól megy, és kipróbálsz valamit a szélcsatornában, vagy elég fegyelmezett ahhoz, hogy ne kezdj kapkodni és csak feldobni az autódra, mert ez nem működik. Több hónapot kell adnod magadnak, hogy rendezd, hogy működésre bírd az autódon, és azt mondhasd, igen, már értem, hogyan gondolkodnak.”
„Amit most látunk, az ennek az eredménye. És további fejlesztésekhez vezet az út során. Elkezdtünk vizsgálni egy új utat, amire léphetünk, és ez ennek az eredménye” – fogalmazott a szakember.
„Kerülnünk kell a kapkodós reakciókat, amikor valaki azt mondja: nem számít, csak tegyük az autóra. Ez sosem működik. A vezető aerodinamikai mérnököd és a technikusok azt mondják erre, hogy amíg nem működik az autónkon, addig csak költekezünk a semmiért. Ez a frusztráló abban, hogy a hetedik versenyig kellett várni rá, de ez a fegyelmezettség annak köszönhető, hogy jól akarod csinálni.”

Bár a Ferrari formája nem volt más, mint a korábbi versenyeken, és a versenyzők is ugyanolyan dolgok miatt panaszkodtak, Clear szerint egyértelmű, hogy az új fejlesztéseik javulást hoztak. „Nem hoz egy másodpercet vagy hét tizedet. Legjobb esetben két-három tizedet hoz. Barcelonában két tizedet jelent, és Barcelona olyan pálya, ami igazán kihangsúlyozza a gyenge pontokat. Itt nem rejtegethetsz semmit. Szóval ez jó hír: működnek a fejlesztéseink a gyengeségeket talán legjobban kihangsúlyozó pályák egyikén.”
„Értjük, hogy miért működik ez a csomag, és úgy véljük, hogy egy új utat nyitott meg előttünk, amit most igyekszünk kiaknázni. Hogy meddig juthatunk rajta, azt nem tudhatjuk. Csak a következő pár kanyart látjuk, messzebbre nem látunk az úton. De hiszünk az alapvető eljárásban az aerodinamikai fejlesztésünknél. Tudhatjuk, a szakembereink elégedettek vele és tudják, vezetni fog valahová, csak jobban fel kell térképeznünk.”