Musorujsag
Élő Eredmények

Az Alpine egy kicsit sem aggódott Ocon szárnya miatt

Az Alpine egy kicsit sem aggódott Ocon szárnya miatt

PlanetF1
Az Alpine csapatvezetője, Otmar Szafnauer jelezte, az istálló egy percig sem aggódott Esteban Ocon hátsó szárnya miatt és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) is konzultáltak a látványosan hullámzó elemről.

Ocon hátsó szárnya a futam hajrájában került a figyelem középpontjába, amikor a franciát szorongató Lando Norris kiszúrta, hogy az elem folyamatosan imbolyog. A brit csapatrádióján több alkalommal is megjegyezte, ellenfele autója veszélyes, hiszen ha a hátsó szárny leszakad autójáról és eltalál valakit, az „nagyon rossz” következményekkel fog járni.

Később megjegyezte, a helyzet egyre rosszabb és rosszabb lesz. Norris álláspontja egyébként érthető volt, szemre ugyanis tényleg ijesztő volt a francia szárnyának hullámzása. Ocont viszont az Alpine és az FIA sem parancsolta ki a boxba szárnycserére.

A csapatvezető, Otmar Szafnauer az esettel kapcsolatban megjegyezte, azért nem hívták ki versenyzőjüket, mert tudták, hogy a szárny a helyén fog maradni. „A szárny tartotta magát” – nyilatkozta a Motorsportnak. „Mi terveztük és építettük ezt a szárnyat, szóval tudjuk, mi történik. Örültünk, hogy nem fog meglazulni.”

Otmar Szafnauer (Fotó: XPB)

„Ezt is teszteltük a kutatás-fejlesztés során. Egészen egyszerűen az elemek szerelési módja miatt végezzük el ezeket a teszteket, szóval nagyon jól ismerjük ezeket a modelleket, és értjük, hogy ki fog-e lazulni, vagy sem” – emelte ki.

„Az FIA illetékese lejött a garázsba és közölte, hogy a szárnyunk mozog, mi pedig megnéztük és megbeszéltük a dolgot. Biztosak voltunk benne, hogy akkor, néhány körrel a futam vége előtt minden rendben lesz” – folytatta, majd jelezte, azt nem egyelőre nem tudják megmondani, a szárny állapota hozzájárult-e ahhoz, hogy Ocon nem tudta leelőzni Alexander Albont.

„Ez jó kérdés. Vetnünk kell egy pillanatot az aerodinamikai adatokra. Az aerodinamikusok szerint nem volt semmi komoly, de az is lehet, hogy hatással volt a futómű alatti aerodinamikára, mert ez egy gerendaszárny-probléma volt, ezek a dolgok pedig összefüggenek” – fogalmazott.

Esteban Ocon (Fotó: XPB)
Borítókép: Esteban Ocon (Fotó: XPB)

További tartalmak