Musorujsag
Élő Eredmények

Előrelépés a Ferrarinál: „Hamilton és Alonso tempóját futottuk”

Előrelépés a Ferrarinál: „Hamilton és Alonso tempóját futottuk”

Motorsport
Az eddig gumigyilkos Ferrari a leghosszabb etapot teljesítette Kanadában a sérülékenyebb keveréken, a versenytempójuk pedig a dobogósokéval vetekedett – főnökük szerint egyértelmű előrelépést tettek.

Charles Leclerc 18, Carlos Sainz 21 másodperces hátránnyal ért célba a Kanadai Nagydíjon Max Verstappenhez képest. Ez és a 4-5. helyük önmagában talán nem mutat nagy eltérést az év korábbi versenyeitől, a Ferrari szerint mégis lényeges különbségek voltak.

Hogy nem a dobogóért harcoltak, azt ezúttal nem a jellemzően gyenge versenytempójuknak és gumikopásuknak köszönhették, hanem annak, hogy az esős időmérőn elkövetett hibák miatt csak a 10. és 11. rajtpozícióból indultak. A felzárkózásuk a tempójukat dicséri, valamint az ezúttal jól működő stratégiájukat. Leclerc-t és Sainzot tudatosan nem hívták ki kerékcserére a 12. körben érkező biztonsági autós fázis alatt, az pedig, hogy ezek után a közepes gumin el tudták nyújtani az első etapjukat az egy kiállásos taktikához szükséges ideig, azt is megmutatja, hogy kivételesen a gumikat is jól kezelték.

Jó taktika, erős versenytempó, gumikímélés – mintha nem is az eddigi 2023-as Ferrariról lett volna szó.

„Jó verseny volt. A hétvégét összefoglalva elmondható, már pénteken láttuk, hogy jó a tempónk egy körön és versenytávon is. Szombaton viszont minden nehezebbé vált, a nehéz körülmények miatt is. A tíz-tizenegyedik helyről rajtoltunk, és ez frusztráló volt, de szép lett a visszatérés, jó volt a tempónk. A taktikánk szintén” – értékelt elégedetten Frédéric Vasseur csapatfőnök.

Frédéric Vasseur (Fotó: Ferrari)

Kiemelte, versenyzőik kint tartása mögött az állt, hogy előtte DRS-vonat tartotta fel őket. „Úgy döntöttünk, a biztonsági autós fázis alatt mindkét autónkat a pályán hagyjuk, és így volt pár körünk, amikor tiszta volt előttünk a levegő, így nyomni tudtuk. Szép munka volt.”

A tiszta út egyébként is fontos idén a Ferrarinak, mivel forgalomban jellemzően jobban romlik a teljesítményük, mint az autók többségének.

Már önmagában az nagy szó, hogy az idén eddig a túlzott gumikopással küzdő Ferrari versenyzői a puhább közepes keveréken rajtolva teljesítettek egy 38-39 körös első etapot, és olyan tempóval, hogy a kiállásuk után nem veszítették el a pozíciókat. Vasseur szerint a gumikezelésben és a versenytempóban is egyértelmű előrelépést tettek.

„Ez mindenki önbizalmának jót tesz, a versenyzőket is beleértve. Tudtuk, hogy jó a tempónk, mert láttuk pénteken, de a szabadedzéseken mindig vannak ismeretlen tényezők is. Jó hír, hogy kiegyensúlyozottak voltunk a versenyen. Az utolsó harminc körben olyan tempót mentünk, mint Hamilton és Alonso. Őszintén szólva ez egy nagy előrelépés.”

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Ez az előrelépés persze még örvendetesebb lett volna, ha nem kapaszkodniuk kell, és jó rajthelyekről szállhatnak harcba az Aston Martinnal és a Mercedesszel a dobogóért. Vasseur szerint a szombati fiaskó jelzi, még mindig van miben javulniuk.

„Hogy megbántuk-e az időmérőt? Nem ez a helyes kifejezés. Meg kell próbálnunk kijavítani a hibákat. Kedden fogunk róla beszélni.”

„Jó lecke volt, Ausztriára is. Reméljük, hogy azon a pályán is formában leszünk, és tökéletes hétvégét futunk, mert akkor az eredmény is jobb lesz a mostaninál” – tekintett már előre, hozzátéve, fogalma sincs, de már mindegy is, hogy mire lettek volna képesek, ha előrébbről indulhatnak a montreali versenyen.

Vasseur szerint a barcelonai fejlesztések működnek, és a következő versenyen máris érkeznek az újabbak. „Lépésről lépésre fejlődünk. Már megértettünk bizonyos dolgokat, de még várnunk kell a más pályákon történő megerősítésre, mivel Montreal különleges pálya a kerékvetők miatt. Eléggé nyers volt a pálya, míg Ausztria más lesz.”

Charles Leclerc és Carlos Sainz (Fotó: XPB)

„Már a következő nagydíjra kell fókuszálnunk. Lesz pár fejlesztésünk Ausztriában, és mindent össze kell raknunk, hogy hibamentes hétvégét teljesítsünk.”

Ez utóbbi a mostani időmérő után különösen fontos lesz. És a további javulás is, hiszen a Ferrari nem elégedhet meg 4-5. helyekkel. „Még nem beszélnék arról, hogy a Ferrari már készen áll-e a győzelemre. Egyelőre csak a csapatra fókuszálok. Tudom, hogy ha nagy eredményeket akarunk elérni, ahhoz tökéletes hétvége kell, az időmérőnek és a versenynek is jól kell sikerülnie. Ausztriában két próbálkozásunk lehet, hiszen sprintverseny jön. Mindenképpen bizakodó vagyok” – összegzett Vasseur.

Borítókép: Charles Leclers és Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak