Musorujsag
Élő Eredmények

Vasseur: Túl sokat hibáztunk

Vasseur: Túl sokat hibáztunk

Autosport
A Ferrari csapatvezetője, Frédéric Vasseur elismerte, az istálló túl sok hibát vétett a Magyar Nagydíj hétvégéjén az időmérőtől kezdve a gumikezelésen át Charles Leclerc meglehetősen lassú kerékcseréjéig.

Noha a futam eleje még biztató volt a csapat számára – Charles Leclerc ötödik volt, a tizenegyedik helyről induló Carlos Sainz pedig hatodik az első körökben –, a Ferrari a Hungaroringről is kiábrándító eredményekkel távozott. Monacói versenyzője csak hetedik lett, miután egy lassú kerékcsere miatt időt veszített, a spanyol pedig a nyolcadik pozícióba csúszott vissza.

Silverstone után tehát – a vörösök a Brit Nagydíjon egy kilencedik és egy tizedik helyezést szerzett – ismét csak néhány pontot gyűjtött, miközben az erősorrendben ismét előttük volt az évet meglehetősen lassan kezdő McLaren is.

A hétvége értékelésekor a csapatvezető, Frédéric Vasseur őszintén kijelentette, a Ferrari túl sok hibát vétett Magyarországon – és nem csak vasárnap. „Nem ilyen eredményre számítottunk Budapestre jövet” – fogalmazott. „Úgy gondolom, az időmérőn elért hatodik és tizenegyedik helyezés nagyrészt már hátráltatta a futamot is.”

Kockázatot kellett vállalni a rajtnál, ezért Carlost lágyakon küldtük ki. Ez jó választás volt, de tudtuk, hogy később két szett keményet kell majd feltenni, ami elég kemény volt. Charles részéről a futam sokkal jobb volt, mert megvolt a tempó, de nagyrészt a büntetés (amit azért kapott, mert túl gyorsan hajtott a boxutcában), majd a kerékpisztollyal kapcsolatos probléma hátráltatta őt” – magyarázta.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

„Azt hiszem, nyolc másodpercet veszítettünk a kiállással és ott volt a forgalom is. Ezek nélkül valószínűleg ötödik lett volna. Meg kell értenünk, mit csináltunk jól és mit rosszan, hiszen a hétvégén most más volt az időmérő formátuma is” – folytatta.

„Nagyon nehéz kielemezni egy tökéletes hétvégét is, minden elérhető adatra szükség van, hogy elvégezhessük a mérnöki munkát. De, ami minket illet, azt hiszem, túl sok hibát vétettünk az elejétől a végéig. És ez nemcsak a boxkiállásról és a boxba hajtásról szól, hanem az időmérőről és a gumikezelésről is. Végső soron valószínűleg több potenciál volt bennünk, mint ami az eredmény lett. Carlosszal veszítettünk 20 másodpercet a futamon” – mutatott rá.

Amikor megkérdezték, mit tudna tenni a hibák orvoslásának érdekében, a francia a következőképpen válaszolt: „Életem előző 35 évét a boxfalon töltöttem és pályafutásom minden egyes hétfőjén meg kell írnom a listát, és van egy hosszú hibalistánk. Néha ezek láthatóak, néha nem, de a csapatvezető dolga az, hogy a csapattagokkal együtt elkészítése ezt a listát és javítsa a hibákat.”

Az első ferraris féléve kapcsán végül kiemelte, érzése szerint a legfontosabb kérdés, amivel a csapatnak foglalkoznia kell az az időmérős teljesítménnyel kapcsolatos. „Nem a várt eredményeket hoztuk, ez nem kérdés. Biztos, hogy jobbra számítottunk. De ez van. Ezzel kell dolgoznunk. Az időmérőn néha szoros a helyzet Max (Verstappen) mögött, és néha egy szinten vagyunk vele. Javulnunk kell, de annyira nem vagyunk messze. Versenytempót tekintve a Red Bull mérföldekre van mindenkitől. Az időmérő döntő abból a szempontból is, hogy tiszta levegőben legyünk. A piszkos levegő mindenkire hatással van. Amint a második helyről indulsz, jobb pozícióban vagy” – mondta.

Carlos Sainz (Fotó: Ferrari)
Borítókép: Frédéric Vasseur (Fotó: XPB)

További tartalmak