Musorujsag
Élő Eredmények

A Mercedes felfedte, milyen probléma hátráltatta őket a Magyar Nagydíjon

A Mercedes felfedte, milyen probléma hátráltatta őket a Magyar Nagydíjon

Mercedes
A Mercedes felfedte, egy kellemetlen probléma hátráltatta Lewis Hamiltont és George Russellt a Magyar Nagydíjon, ami miatt időt veszítettek.

A pole pozícióból rajtolt, de csak a negyedik helyen ért célba Lewis Hamilton a múlt vasárnap a Hungaroringen. A három helyet a rajtnál, illetve az első kanyarokban veszítette el: túlpörögtek a kerekei az induláskor, Max Verstappen megelőzte az első kanyarban, és mivel ott is lendületet veszített, a két McLaren is elment mellette.

Oscar Piastrit később sikerült a pályán megelőznie a britnek, ám hogy nem jött össze neki a dobogós helyezés, abban egy kellemetlen műszaki nehézség is szerepet játszott – mint azt a csapat futamértékelő videójában Andrew Shovlin vezető mérnök most felfedte.

„Volt egy problémánk hűtéssel: az előzetes számításainkhoz képest kevesebb hűtést kapott az autó. Még vizsgáljuk, miért nem volt meg az összhang a számításainkkal” – fogalmazott a szakember.

„A következmény az lett, hogy vitorlázásra kellett kérnünk a versenyzőinket. Ez az, amikor az egyenes vége előtt felengedik a gázt, és a bejárati szakasznál nem fékeznek, csak később lépnek a fékre. Ez segíti hűteni az erőforrást, de köridőbe kerül. Emiatt egyik versenyzőnk sem támadhatta igazán az előtte haladó autókat.”

Ez részben magyarázat arra, hogy Hamilton a kerékcserék után miért veszített olyan sok időt Lando Norrisszal és Oscar Piastrival szemben, és arra is, a verseny hajrájában miért volt jobb a tempója. Shovlin kiemelte, amikor tiszta volt előttük a terep, nem volt gond a hűtéssel. „A verseny későbbi szakaszában, szabad úttal előttünk jobb helyzetbe kerültünk a hőmérsékletek szempontjából. Engedhettük nekik, hogy támadják az előttük lévő autókat, és jobb tempóra voltak képesek.”

George Russell (Fotó: Mercedes/Jiri Krenek)

„Emellett a gumikopás is jó volt. Az etapok végén jobbak voltunk, mint az elején. Látható volt, hogy erős volt a tempónk, főleg George-nál, aki az első etap végén nagyon jól ment” – dicsérte a 18. helyről a 6. helyre felzárkózó George Russellt.

A brit egyébként jobb eredményt ért el, mint amit a Mercedes előzetes szimulációi jósoltak neki. „Nem igazán tűnt úgy, hogy pontszerző lesz. Nagyon nehéz előzni ezen a pályán, szóval valójában felülmúlta a várakozásainkat, minden modellünkét és szimulációnkét. Volt pár klassz előzése, és jól kezelte a motorhőmérsékletet is. Persze sokkal boldogabb lett volna, ha előrébbről rajtolhat. és előrébb érhet célba. Legközelebb próbáljuk elérni ezt.”

Ezen a hétvégén már Spában versenyez a mezőny, a nyári szünet előtti utolsó nagydíjon sprinthétvégét rendeznek. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke előrebocsátotta, pár fejlesztéssel javítanának az autójuk versenyképességén Belgiumban. „Spa egy klasszikus pálya, igazi kihívást jelent autónak és versenyzőnek egyaránt, ráadásul jön a sprintformátum, vagyis kevés gyakorlási idő lesz a hosszú és kihívást jelentő körön. Lesz pár újításunk a hétvégén a fejlesztési programunk részeként, és reméljük, újabb kis lépést tehetünk a W14-es javításával.”

„Ahogy a legtöbb idei versenynél, most is nehéz jósolni, hogy hol leszünk a riválisainkhoz képest. De bármilyen is az autónk valós tempója, szeretnénk a legtöbbet kihozni ebből az utolsó versenyből a nyári leállás előtt” – fogalmazott Wolff.

 

Borítókép: Mogyoród, 2023. július 22. Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj időmérő edzésén a mogyoródi Hungaroringen 2023. július 22-én. MTI/Czeglédi Zsolt

További tartalmak