A nyári szünet óta megtáltosodott George Russell. Hétvégéről hétvégére csapattársa, Lewis Hamilton elé kvalifikálja magát az időmérőkön, és ő várja kedvezőbb helyzetből a versenyeket. Szingapúrban is így volt: a második rajtkockából próbálta megszerezni a győzelmet a Ferrarik ellen, ám az útja kicsit rögösebb volt, mint szerette volna.
Azok után, hogy a futam nagy részét a tempót visszafogó Carlos Sainz mögött töltötte, a Mercedes a 44. körben kihívta egy második kerékcserére, hogy nagy felzárkózás után komoly gumielőnnyel próbálja legyőzni Lando Norrist és Carlos Sainzot a győzelemért.
A McLaren-versenyzőn azonban fennakadt, és az utolsó körben elkövetett egy hibát, ami a versenyének végét jelentette: a 10-es kanyarban jobb kerekével nekikoccant a korlátnak a féktávon, majd orral a falba csúszott.
„Egy ilyen pillanatban csak össze akarsz gömbölyödni egy labdává, hogy észre se vegyenek. Ez a világ legborzasztóbb érzése, amikor fizikálisan kimerültél, mentálisan kimerültél, elszalasztottál egy esélyt a győzelemre, és aztán elkövetsz egy ilyen hibát, ami igazán szívszaggató”
– jelentette ki az egyszeres futamgyőztes.

Bár ugyanabban a körben az előtte haladó Norris is nekikoccant ugyanannak a falnak, elgörbítve a kormányát, Russell megerősítette, nem az ellenfele hibája hajszolta őt is hibába. „Hihetetlen, hogy milyen gyorsan gondolkodik az agy, mert láttam Landót, ahogy nekikoccant a falnak, és egy másodperc töredéke alatt arra gondoltam: hű, nekiment a falnak. Aztán két tizedmásodperc múlva nekimentem a falnak. Egyértelműen nem Lando koccanása miatt hibáztam.”
„Nem akarom csak úgy lerázni, de annyira semmiség volt ez a hiba. Ha kicsúsztam volna vagy elfékeztem volna és úgy kötök ki a falban, az nagyon más érzés lenne. De megcsíptem a falat az utolsó körben – ez egy annyira szánalmas hiba! Ezért is érzem most magam olyan furcsán.”
„Talán kihagyott a figyelmem, hiszen az utolsó körben voltam, és tudtam, hogy elúszott az esélyem. Ez is megmutatja, hogy nem számít, mi történik, akkor is összpontosítanod kell.”
„Csak annyit tehetek, hogy bocsánatot kérek a csapattól, mert nyilván többet érdemeltek ennél. De néha sz** dolgok történnek.”

Russell elismerte, el fog gondolkodni a történtek után azon, hogyan tudná elkerülni az efféle bakikat, mivel nem először történt vele hasonló egy versenyen. „Alapvetően nem érzem magam olyanfajta versenyzőnek, aki buta hibákat követ el, és nem hinném, hogy túl gyakran ütköznék időmérőkön vagy edzéseken. De volt pár az évek során. Elkövettem pár nagyon-nagyon egyszerű hibát, amiknek súlyos következményei voltak. Valamin el kell gondolkodnom, mert úgy érzem, ilyesmit nem tehetek.”
Hozzátette, nem szeretné, hogy ez a kis baki visszalökje őt a hullámvölgybe, amiből a nyári szünet után sikeresen kimászott.
„Ez egy elképesztő hétvége volt. Igazán úgy érzem, hogy jobban vezetek, mint valaha. Az időmérő elképesztő volt, a verseny nagyszerű. Magabiztos voltam, elégedett az autóval, és nem fogom hagyni, hogy egyetlen két centiméteres hiba lehúzzon! Talán nehéz lesz az éjszakám, talán nehéz lesz a reggelem, de aztán magam mögött fogom ezt hagyni”
– ígérte a mercedeses.
Főnöke, Toto Wolff jelezte, nem korholni, inkább támogatni próbálja csalódott versenyzőjét. „Sajnálom George-ot, mert a hétvége 99,9%-án fantasztikusan teljesített, és egy másodperc töredékéig nem koncentrál, nekimegy a falnak, és ennyi volt.”
George’s team-radio when he crashed on the last lap is heartbreaking 💔
— Mercedes-AMG F1 News (@MercedesNewsUK) September 17, 2023
„Most teljesen készen van. A másodperc töredéke alatt történt, hogy Lando nekikoccant a falnak, ő pedig túl erősen ment neki. De annyira nagyon nyomták a végén, hogy ez egyszerűen megtörténhet ilyenkor. Ő még mindig egy fiatal versenyző, második éve ül egy gyors autóban. Szerintem jobb, ha egy harmadik helyen történik ilyesmi, és mintsem egy győzelem esetén, amiért a jövőben harcolni fog.”
„Azt mondtam neki: »Nyomtad a végsőkig, és végül is egy harmadik helyről volt szó, nem egy győzelemről. Hagyjuk ezt ennyiben, és kész.«” – fogalmazott Wolff.