Januárban állt munkába, és a februári autóbemutató volt az első nyilvános eseménye Frédéric Vasseurnek a Ferrari csapatfőnökeként. Amikor aznap a győzelmeket és a bajnoki cím megszerzését emlegette célként, még aligha hitte, hogy ilyen sokat kell várnia az első vörösben ünnepelt sikerére.
Az idényből tizenöt verseny telt el, a Scuderia legutóbbi győzelme (2022, Ausztria) óta viszont már több mint egy év. A csapatnak közben szembesülnie kellett a fájó realitással, komoly nehézségekre kellett válaszokat keresnie, ám az elmúlt két hétvégén az egyértelmű javulás jeleit mutatták, amit most Carlos Sainz szingapúri győzelme koronázott meg. Az eredmény bizonyította, a vörösök valóban kezdik megérteni, mit és hogyan szúrtak el az idei autójukkal, és mit és hogyan csinálhatnának jobban.
A szingapúri utolsó körök igazi körömrágós finist hoztak, melynek során Carlos Sainz Lando Norrisszal összedolgozva próbálta maga mögött tartani a legalább másfél másodperccel gyorsabb Mercedeseket.
„Furcsa volt nekem a boxfalon, mert nem igazán izgultam az utolsó körökben” – vallotta be nevetve Vasseur a futam után. „Őszintén szólva jobban idegeskedtem, amikor visszanéztem az utolsó köröket, mint a verseny alatt. Talán azért volt, mert éreztem, hogy Carlos igazán kézben tartja a helyzetet.”

A francia szakember először állhatott a dobogóra győztes csapatfőnökként az F1-ben, és ez volt az első ferraris futamgyőzelme is. Többet kellett rá várnia, mint előzetesen gondolta, de annál édesebbnek érezte most.
„A dobogón állni érzelmes pillanat volt, mert ez volt az első. De ezen a ponton inkább arra gondoltam, mi mindent tettünk Dzsidda óta. Dzsidda nehéz hétvége volt számunkra, és nagyon szépen talpra álltunk belőle. Jó csapatmunka volt ez Maranellóban és a pályán is, és lépésről lépésre az önbizalmunkat és a gyorsaságunkat is építgetjük. Nagyon büszke vagyok a csapatra az elvégzett munkájáért.”
„Csodálatos érzés ez azok után, amilyen nehéz volt a szezon első fele, de a csapat remekül reagált. Legjobban annak örülök ebben a győzelemben, hogy egyből Monza után jött, ami már szintén nagyszerű versenye volt a csapatnak a pole pozícióval és a végeredménnyel. A mostani egy kicsit váratlanabb volt, de mindenkit nagyobb megelégedéssel tölt el. Nagyszerű munkát végeztünk a pályán és a gyárban is. Carlos kivételesen osztotta be a versenyét, neki és a csapatnak is hálás vagyok” – mondta Vasseur.

Rámutatott, a szingapúri teljesítményük megerősíti, hogy fejlődnek, ugyanakkor figyelmeztetett, hogy a pálya rendhagyó, saját törvényekkel. „Ha megnézzük a szezon első felét, a gyorsabb pályákon, mint Kanada, Ausztria, Belgium, Monza, jobban teljesítettünk, és a lassabbakon inkább szenvedtünk. Szingapúr nem a leggyorsabb pályák közé tartozik, de a gumikezelés és a gumik hőmérséklete jobban számít rajta, és innen nézve kiváló munkát végeztünk. A csapatot az segítette, hogy jobban kezdtünk a pénteki első szabadedzésen, és ennek köszönhetően építkezhettünk egész hétvégén” – kereste a sikerük okait.
A folytatás kapcsán viszont óvatosságra intett. „Több lépést is tettünk előre. Előbb Zandvoortban, ami bár nehéz volt számunkra, de az autó kiismerése szempontjából hasznos volt. De ne vonjunk le messzemenő következtetéseket, mert Szingapúrban a gumikezelés nagyon fontos. Szuzukában a nulláról indulunk. Nem lettünk ma világbajnokok csak mert tettünk egy lépést előre. Ki kell ezt élveznünk, mert azért dolgozunk, hogy nyerjünk. Élvezzük az elvégzett munka gyümölcsét, de a következő héten tiszta lappal indulunk” – hangsúlyozta.