A szingapúri hétvégén a német sajtó szellőztette meg, hogy Mick Schumacher menedzsmentje egyeztetni kezdett az Alpine autómárkával egy 2024-es együttműködés lehetőségéről, melynek keretében a német a WEC-ben szerepelne és egyebek mellett a Le Mans-i 24 órás versenyen is indulhatna a kékek új A424_ ß modelljével.
A hírt még egyik fél sem erősítette meg, sőt, Mick Schumacher a német Motorsport-Totalnak egyelőre csak puszta találgatásnak nevezte azt.
„Pletykák mindig vannak. Néha vannak bizonyos dolgok, amiket előbb mérlegelned kell, meg kell értened. Ennél többet pillanatnyilag nem mondhatok erről”
– fogalmazott a Mercedes tartalékversenyzője Szingapúrban.
Ez cáfolatnak éppen nem nevezhető kijelentés, ami erősíteni látszik azt a német értesülést, miszerint még nem biztos Schumacher és az Alpine megállapodása, és a versenyző előbb megvárná, míg ténylegesen elkel az összes F1-es ülés, és csak aztán léptetné életbe a B-tervét, melynek létezését nemrég a Sky csatornának, illetve a SID hírügynökségnek erősítette meg.
Schumachert arról is kérdezték, vonzónak találja-e a WEC-ben szereplő sportautókat. „Őszintén szólva számomra… A lényeg, hogy mérlegeljem az előttem álló lehetőségeket, hogy lássam, mik adódhatnak még. Csak ennyit teszek most” – mondta diplomatikusan.
Ralf Schumacher: A sportautózás jó lehetőség
Nagybátyja, Ralf Schumacher szerint a WEC egy remek lehetőség lenne Mick számára, aki az F1-es visszatérésről még nyilván nem tett le végleg. „Ott bejárod a világot, gyári versenyzőként nagy márkákkal küzdhetsz. Az ottani autók nagyon gyorsak, nem szabad alábecsülni őket” – fogalmazott a korábbi F1-es versenyző.
„Egyfelől maradhatna tesztversenyző, másfelől versenyezhet is, és ez a döntő, mert nem szabad túl sokat kihagyni. Mindegy, milyen versenyt, mindegy, milyen pályán, mindegy, milyen előzési manőverrel, de a semminél minden jobb! És mindenekelőtt: egy ilyen csúcskategóriájú autóval ez remek gyakorlás lehet.”
A Schumacher családban amúgy sem lenne szokatlan a sportautós kitérő. Mick édesapja, Michael Schumacher az 1990-es és 1991-es szezonban a Mercedes gyári versenyzőjeként szerepelt az akkori prototípus-világbajnokságban, mely lényegében felkészítette őt a Forma–1-re. A csillagosokkal ő is indult a Le Mans-i 24 óráson.

Megtépázott hírnév és Albon példája
Miközben az Alpine-megállapodás tehát egyelőre nem köttetett meg hivatalosan, az már szinte biztosnak tűnik, hogy Schumachernek a 2023-as után a 2024-es Forma–1-es szezonról is le kell mondania. Két év nagy idő lehet a királykategóriában, főleg egy olyan versenyzőnek, akinek az előző évek igencsak megtépázták a hírnevét.
Toto Wolff szerint a haasos tavalyi idénye negatív hatását még ma is nyögi Schumacher, akiben sokan kétkednek a hullámzó 2022-es teljesítménye miatt. Beszédes, hogy a pletykák szerint a Williams például az Aston Martin tartalékversenyzőjét, Felipe Drugovich-ot is jobb lehetőségnek látja nála, igaz, ebben azért a brazil szponzorháttere is szerepet játszik.
„Amikor hosszabb ideig olyan autód van, amiben nem érzed jól magad, nő rajtad a nyomás, mert nem jönnek az eredmények. Szerintem vele ez történt a Haasnál. Ő gyors. Forma–3-as vagy Forma–2-es bajnok nem lehetsz, ha nem vagy gyors. Ha ott nyersz, van benned potenciál. De valamilyen oknál fogva ő eddig nem tudta ezt megmutatni”
– vette védelmébe Schumachert Wolff.

Az Alpine és a sportautózás talán éppen egy lehetőség arra, hogy Schumacher változtasson ezen. Ő maga a Red Bull-os menesztése után a DTM-ben kitérőt tevő Alexander Albon példáját hozta fel, aki manapság az egyik legvonzóbb lehetőséget kínálja a hosszabb távon versenyzőt kereső csapatok számára.
„Akkoriban mindenki azt gondolta, hogy soha többé nem fog visszatérni, amikor a DTM-ben versenyzett. Vannak tehát lehetőségek. És ezeket próbálod megtalálni. Mérlegelni, hogy milyen lehetőségek vannak. Pontosan ez a folyamat zajlik most nálunk” – mondta Schumacher.
Az F1-es álma kapcsán azt persze elismerte, hogy két év kihagyás után nem egyszerű a helyzet. „Ideális esetben újra versenyezni akarnék, amilyen gyorsan csak lehet. Idén azt a döntést hoztam, hogy nem versenyzek, mert száz százalékig a Forma–1-re összpontosítottam. De igen, úgy vélem, hogy jövőre ideális esetben versenyezni fogok.”
„Nem hiszem, hogy a Forma–1-es fejezetet hamarosan le kellene zárnom.”
„Voltak már helyzetek, amikor versenyzők három-négy év kihagyás után tértek vissza. Mentálisan nem könnyű ez az időszak számomra, de a lényeg, hogy harcoljak tovább, és igazán próbálkozzak. Most ezt teszem” – fogalmazott Schumacher.