A francia alakulat komoly tervekkel vágott neki a 2023-as szezonnak: szerették volna megközelíteni az élmezőnyt és legalább a negyedik helyen zárni a konstruktőri bajnokságot. Ezt a célt nem tudták megvalósítani, amit versenyzőjük, Pierre Gasly is csalódást keltőnek nevezett. Az autóval kapcsolatban pedig többször megjegyezte, nincs megelégedve annak egyensúlyával.
Javítani az év végén és természetesen a 2024-es szezonban lehet, a fejlesztésekhez pedig elengedhetetlenek a versenyzők visszajelzései. Gasly ezekkel kapcsolatban megjegyezte, igényei nagyjából megfelelnek a csapattárséval, kivéve egy ponton.
Ő ugyanis szűkebb pilótafülkét szeretne az aerodinamikai teljesítmény minimális javítása érdekében. Oconnak viszont nagyobb pilótafülkére van szüksége, hogy kényelmesen tudja irányítani autóját hosszabb kezeivel. „Nagyjából ugyanabba az irányba haladunk, leszámítva azt, hogy neki nagyon hosszú karjai vannak” – jegyezte meg Gasly.

„A nyilvánvaló előnyök érdekében szűkebb pilótafülkét kérnék, ő viszont emiatt annyira nem lenne lelkes. Nem is tudom, hogyan vezet, de az biztos, hogy valamivel több helyre van szüksége a pilótafülkében, mint nekem” – folytatta.
„Meglátjuk, hogyan alakul, de valószínűleg ez az egyetlen terület, ahol a kényelmet részesíti előnyben a teljesítménnyel szemben. Ezt leszámítva szerintem eléggé egyértelmű, hogy hasonló az irány, és nagyon jó vele együttműködni. A csapat arra fog törekedni, hogy maximalizálja a rendelkezésre álló teret. Elégedett vagyok, van sok helyem, de van egy magas versenyzőnk hosszú karokkal. Beszélünk erről, és a teljesítmény irányába haladunk” – emelte ki.
Noha nagyon úgy tűnik, hogy az Alpine számára a hatodik helyezés a maximum, amit elérhet a bajnokságban, Gasly igyekezett kiemelni, hogy a csapat 2023-as szezonja nem volt rossz, igaz, az A523-as roppant szeszélyesen viselkedett – és viselkedik továbbra is – attól függően, hogy milyen karakterisztikájú pályán irányították.
„Ami a teljesítményt illeti, méltányos megjegyezni, hogy nem feleltünk meg az elvárásoknak. Szerettük volna megszilárdítani a negyedik helyünket, de az Aston Martin és a McLaren fejlődése miatt ezt nem tudtuk megtenni. Másrészt viszont nem volt ez egy szörnyű szezon. Sikerült dobogóra állni és a sprinten is összejött a top3-as eredmény. A csomag viszont túlságosan inkonzisztens, túlságosan pályafüggő” – zárta gondolatát.
