A nyári szünet óta Carlos Sainz a Ferrari vezető versenyzője. A csapattársát sorozatosan felülmúló spanyol Monzában és Szingapúrban is időmérőt nyert, előbbi versenyen a harmadik helyen ért célba, utóbbit pedig megnyerte. Charles Leclerc-nek eközben nem sok babér termett: két szoros kvalifikációt veszített el a Scuderián belül, és ez a vasárnapi esélyeire is rányomta a bélyegét. Egy hete például hátvédet kellett játszania az időmérő veszteseként, és nem kapott olyan taktikát, amivel a győzelmi esélyeit növelhették volna.
Leclerc az elmúlt hétvégén az M4 Sportnak is beszélt arról, hogy mostanság nehézségei vannak az autóval. Szuzukában elárulta, ez áll a házon belüli erősorrend átrendeződése mögött is.
„Nálam összességében az egész idei szezon kevésbé jó, mint a tavalyi. Kevésbé boldogulok az autóval a tavalyihoz viszonyítva. Annál nagyon könnyen tudtam kezelni a túlkormányzást. Az idei autónál vannak bizonyos gondok vele”
– fejtegette az F1 riporterének.
„Tudjuk ezt, dolgozunk rajta, de időbe telik. Addig is az alulkormányzottság irányába kell beállítanom az autót, és ezt én nem élvezem.”

Hozzátette, az ő feladata elérni, hogy ő is jobban boldoguljon ezzel a konfigurációval. „Közben igyekszem dolgozni és javítani a vezetési stílusomon. De ez ennyire egyszerű. Carlos mindig is jobban szerette a kis alulkormányzást, míg én jobban kedvelem a túlkormányzást. Egyelőre viszont ez számomra nem lehetséges.”
Zandvoortban jött egy kedvezőtlen fordulat
Leclerc a Motorsportnak arról is beszélt, hogy egyfajta váltás történt náluk Zandvoortban. Azon a hétvégén a Ferrari sokféle beállítással és módszerrel kísérletezett, és sok mindent meg is értett az autójával kapcsolatban. Ekkor találtak rá arra az irányra is, ami egyfelől kiszámíthatóbbá tette a versenyzőkön gyakran kifogó SF-23-ast, másfelől Sainz irányába vitte azt. „Jó, hogy Carlos ilyen nagyszerű formában van, mert ez engem is arra ösztökél, hogy kicsit többet megtudjak a vezetési stílusomról, és próbáljam alakítani az autóhoz. Nem teljesen érzem magam otthon az autóban jelenleg. Az én ízlésemnek sok az alulkormányzás, és nehezemre esik túllépni ezen. Az autó kiszámíthatatlansága miatt nem alkalmazhatok olyan túlkormányzást, mint szeretnék.”
„Lesz még egy kis munkánk, de jó látni, hogy legalább javul a versenyképességünk. Most rajtam múlik a felzárkózás.”
Hangsúlyozta, a kezét az autó alapvető gyengesége köti meg.
„Nagyon kiszámíthatatlan az autó, és ennek következtében muszáj biztonságosabbá tennünk az egyensúlyt. Nem mehetünk túl erős első tengellyel, mert ha ezt tesszük, csúszkálunk, és tapadást veszítünk, amit nehéz kezelni. Nem arról van szó, hogy ez egy alulkormányzott autó, csak muszáj alulkormányzást vinni bele, hogy kiszámítható legyen, és ez nehéz.”
A Ferrari ezen új módszere az előző hétvégék alapján hatásos. Ezzel Leclerc hasonló helyzetben van, mint a Red Bullnál Sergio Pérez: hiába várna mást a stílusa miatt, a csapat szerint a másik út egyszerűen gyorsabb, hatékonyabb.

Változtatott a stílusán, javult Szuzukában
Sainz csütörtökön Szuzukában elmondta, gondok még mindig vannak a Ferrarival, ezek nem oldódtak meg két sikeres hétvégétől, és ő is próbál hatékonyabban boldogulni az adott helyzettel. „Ez még mindig egy bonyolult autó, és próbáljuk megtalálni a megfelelő beállításait. Csak annyit mondhatok, hogy nagyon keményen dolgoztunk az ideális tartományának a megtalálásáért, és talán még mindig nincs meg. Ezért is próbálok ki minden hétvégén különböző dolgokat az autón. Próbálom kihívás elé állítani magamat, a csapatot, és az autót, egy kicsit más helyzetbe hozom, és a jelek szerint ez működik” – magyarázta a szingapúri győztes.

Ez a folyamat pénteken Japánban is folytatódott, ahol Leclerc az előző hétvégékkel ellentétben ezúttal a gyorsabb ferrarisnak bizonyult, amikor a második szabadedzésen már mindketten ugyanolyan padlólemezt használtak. A monacói meg is erősítette, jobban boldogul az autóval, mint az előző hétvégéken, és ez részben az ő alkalmazkodásának köszönhető.
„Ma egy kicsivel jobb volt. Az elmúlt két-három versenyen mindig szenvedtem az egyensúllyal. Most változtattam kicsit a vezetési stílusomon, és kicsivel az én irányomba mentem az autóval is. Az érzés jobb lett. De ez még csak egy nap volt, tovább kell nyomnunk, és remélhetőleg holnap újabb előrelépés jön”
– mondta a monacói, aki nyilván szeretne véget vetni a házon belüli időmérős vereségsorozatának.
Megkérdezték, mennyire érzi nehézségnek, hogy gondolkodnia kell azon, hogyan vezessen, és nem teljesen természetes, amit csinál. „Ma így megy a Forma–1-ben. Az időmérőről a versenyre egy nagyon más autóhoz kell idomulnod, nagyon másképp kell vezetned. Részemről ez rendben van. Ez bevett folyamat a Forma–1-ben. Minden rendben lesz” – jelentette ki Leclerc.
A Ferrarinak tehát nem tesz szemrehányást, és magát sem állítja be áldozatnak. Szombaton kiderül, a munkája milyen eredményt hoz.
