Hivatalosan Lenovo Japán Nagydíjként fut a hétvégi szuzukai F1-es esemény. A névből kitalálható, hogy a technológiai cég a főszponzor, ám a gyártó nem érte be ennyivel, és a trófeakészítésben is szót kért. Az eredmény egy innovatív, eddig még sosem látott díj lett: a „Csókolj meg” trófea!
A főszponzor a Pininfarina of America dizájnstúdióval összefogva a modern technológiát ültette át az F1-es serlegeibe, melyek
vasárnap a díjátadón világítani fognak, amikor a versenyzők az erre kijelölt ponton csókot nyomnak rájuk. És nem is akárhogyan: az adott résztvevő nemzeti zászlója fog megjelenni a LED-es technológiának köszönhetően!

A bemutatott trófeánál a részletek is nagy hangsúlyt kaptak. A tetejének formáját egy F1-es autó légbeömlő nyílása ihlette, a kis „lyukak” az F1 logóját mintázzák, az alján nagyban is szerepel a sorozat védjegye, az oldalán pedig látható egy kör, benne a „Csókolj meg” felirattal, ami alatt érintésre érzékeny mikrochip várja a versenyzők szájának érintését, hogy bekapcsolhassa a zászlót kirajzoló világító kis LED-eket.
A trófeát a díjátadó előtt fogják programozni, hogy mindenkinél a megfelelő zászló villanjon fel. Onnantól talán még Lando Norris sem húzhatja keresztül a készítők számításait…
We’re bringing the future to the #JapaneseGP podium with the world’s first kiss-activated @F1 trophy! 🏆💋
Learn more at https://t.co/bt6x2k1Zgv. #LenovoF1
— Lenovo (@Lenovo) September 23, 2023
„Vezető technológiai cégként azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy találjunk megoldást az okostechnológia trófeákba való átültetésére, úgy, ahogyan korábban még senki sem, hogy fokozzuk a dobogós élményt” – magyarázta újításukról a Lenovo marketingigazgatója, Philip Marchington.
Mivel japán-amerikai projektről van szó, a csókos trófeát nemcsak Szuzukában, hanem Austinban is látni fogjuk, köszönhetően annak, hogy az Amerikai Nagydíjat is a Lenovo szponzorálja.