Charles Leclerc-nek, Csou Kuan-jünek és Valtteri Bottasnak ugyanazok okból volt jelenése a bíróság előtt a szuzukai kvalifikáció után: egyik körükön nem tartották be a versenyigazgató által pénteken kijelölt limitidőt.
Niels Wittich már csütörtökön jelezte, hogy a szingapúri időmérős feltartások után Japánban újra alkalmazni fogja a Monzában sikeresen működi úgynevezett maximumidőt, melynek lényege, hogy a versenyzőknek minden egyes kört a megszabott érték alatt kell teljesíteniük a két biztonsági autós vonal között.
Japánban ez 1:54,000 másodperc volt, amit a nevezett három versenyző nem tartott be a Q1-ben.
Az FIA a vizsgálata során talált mentséget a résztvevők számára, így Leclerc, Bottas éss Csou is büntetés nélkül megúszta a történteket.
„A bírók valamennyi esetben megállapították, hogy a versenyzők indokolt lépéseket tettek, lelassítottak és a pálya szélére húzódtak, hogy ne tartsanak fel másokat, és mindegyik esetnél jelentős, számú, akár négy vagy több versenyzőt engedtek előzni, hogy szabad utat biztosítsanak számukra”
– magyarázta az FIA a döntését

Hozzátették: „A bírók megállapítják, hogy nem mentek szükségtelenül lassan, és bizonyított okuk volt arra, hogy kicsivel a maximumidő fölé kerültek a vonatkozó lépéseik miatt, ezért nincs szükség további intézkedésre.”
Charles Leclerc már a leintés után sem aggódott amiatt, hogy elveszítheti az időmérőn megszerzett 4. rajthelyét. „Szerintem amint megnézik, egyből megértik ezt. A létező legrosszabb helyzetbe kerültem a Q1-ben, és muszáj volt autókat elengednem, ahogy tudtam. Tíz másodpercet kellett visszahoznom a kettes és hármas szektorban, de nem volt elég, csak ötöt sikerült. Miután elengedtem másokat, gyorsabb voltam a deltaidőnél, de túl nagy volt a forgalom” – magyarázta a ferraris.
Valtteri Bottas a 16., Csou Kuan-jü a 19. rajthelyet szerezte meg vasárnapra, mindketten a Q1-ben búcsúztak az időmérőn.