A bajnokságban közelítő Ferrari volt a Mercedes fő ellenfele a Japán Nagydíjon, ám Carlos Sainz előtt ötödikként célba érő Lewis Hamilton a futam után úgy érezte, ezen a délutánon George Russellel többet foglalkoztak egymással, mint kellett volna.
A házon belüli ellentét a futam elején alakult ki, amikor Russell előbb a 9. körben megelőzte Hamiltont a sikánban, hogy aztán csapattársa visszaelőzze őt az egyenesben. Másodszor a 14. körben csaptak össze, Hamilton kicsúszása után. A párharc vége az lett, hogy Hamilton a Spoon-kanyarban a bukótérbe terelte a másik Mercedest.
Hamilton kiemelte, a hibájában szerepet játszott, hogy a rajtnál összekoccant Sergio Pérezzel, és némiképp elállítódott az autója. „Ja nem jöttek volna nekem az elején, talán a negyedik helyért is harcolhattunk volna, de a Ferrarik elég gyorsak voltak. A rajtnál megsérült egy kicsit az első szárnyam, de inkább az első kerekemet ütötték meg. Hirtelen blokkolgattam a jobb elsőt, amit egész hétvégén nem csináltam. Szerintem egy kicsit eltolódott az egyensúly. De mindezekkel együtt hálás vagyok, hogy az egyik Ferrari előtt értem célba” – fogalmazott a hétszeres világbajnok.

Egy másik interjúban célozgatott rá, hogy Russell részéről felesleges volt támadni őt, ám később nem tett szemrehányást csapattársának.
„Igen, mindenképpen agresszív volt, de szerintem jó versenyzés volt.”
„Eleve nem kellett volna abba a helyzetbe kerülnöm, de mint mondtam, valamit összeszedtem jobb elöl, és az eleje csúszott, főleg az utolsó kanyarban és a kilencesben, és a hajtűben sem fordult. Egész hétvégén jó voltam a hajtűben, erre most fordultam, és semmi sem történt. Mindenképpen gondom volt az egyensúllyal. Mindenesetre jó csata volt. Egy kicsit agresszív, de közben muszáj volt pozíciót nyernie.”

A csapaton belüli sorrend aztán a verseny végén újra fókuszpontba került. Russell egy kiállással teljesítette a távot, Hamilton kettővel, így a hajrában a 63-as rajtszámú Mercedes igencsak lassú volt a frissebb gumikon zárkózó riválisokhoz képest.
Hamilton Carlos Sainzcal a nyomában érte utol márkatársát, és a Mercedes egy sikeres Russell-védekezés után adta ki a csapatutasítást: helyet kell cserélniük. Ezt követően Hamiltont kérték arra, hogy maradjon közel Russellhez, és DRS-sel segítse a Sainz elleni védekezését.
Hamilton szerint a Mercedes kétszeresen is rosszul döntött ekkor.
„Korábban kellett volna helyet cserélnünk, és hagyniuk kellett volna, hogy elhúzzak, amennyire csak tudok, hogy a lehető legnagyobb legyen a különbség a Ferrarihoz képest. Ha cseréltünk volna, szerintem George is jobban tudott volna harcolni, de mivel velem próbált csatázni, tönkretette a gumiját, és ez csak bonyolította a helyzetet.”
A Russell miatti kényszerű lassításának nem látta értelmét. „Nem gondolnám, hogy ez jó ötlet volt. Amikor javasolták, tudtam, hogy a legutóbbi verseny után gondoltak rá, és nem volt értelme. Olyan messze el kellett húznom, amennyire csak tudtam. És jól is haladtam ezzel, mert két másodperc volt az előnyöm. Aztán megkértek, hogy adjak DRS-t George-nak. Emiatt vissza kellett vennem az egyenesben, hogy 0,8 másodpercen belülre kerüljön.”
„Ezután DRS-t használhatott, de meg is előzték, ami előre látható volt, mert egy kiállással ment. Sainz megelőzte, és egyből a sarkamban volt. Szóval nem volt ideális. Nagyon-nagyon nehézzé tette az utolsó pár körömet.”
„Csapaként szerintem hálásak lehetünk, hogy ötödikek és hetedikek lettünk. Ez jobb, mint a hatodik és hetedik hely…”

Hamilton a csapatbajnokság fontosságára hivatkozva megjegyezte, a Russell-lel való csaták eleve feleslegesek.
„Tény, hogy nem harcolunk egymással egy csapatbajnokságban. Versenyzőként nem fontos, hol vagyunk. Az a fontos, hogy az egyikünk a Ferrari előtt érjen célba, és a pozíció megtartásához ma igazán össze kellett dolgoznunk csapatként.”
Hamilton végül mentette a 6. helyet, ám mivel Charles Leclerc közben 4. lett, a vörösök 20 pontra faragták a különbséget a konstruktőri tabellán.