Az időmérő után a futam sem a Red Bull mexikói versenyzőjének tervei szerint alakult: miután a rajtot követően koccant Lewis Hamiltonnal, Péreznek ki kellett állnia egy új első vezetőszárnyért, így hamar a mezőny végére csúszott. A rutinos pilótának annyiban „szerencséje volt”, hogy cseréje egy biztonsági autós fázis alatt történt, így nem szakadt le ellenfeleiről.
Felzárkózása addig tartott, amíg a tizenegyes kanyarnál egy bevetődős előzéssel próbálkozott Kevin Magnussen ellen, a kísérletből pedig manőver helyett ütközés lett. Végül ez zárta le az ő és a Haas dán pilótájának futamát is.
A leintést követően Magnussen az incidens kapcsán megjegyezte, Pérez érzése szerint kétségbeesetten próbálta minél hamarabb maga mögé utasítani őt, ez volt a kiváltó annak, hogy végül ütközés lett a próbálkozásból. Bár kiesett, a dán jelezte, próbál hamar továbblépni, hiszen egy ilyen incidens mindig benne van a pakliban.

„Nekiütközött a hátsó kerekemnek… ez egy eléggé kétségbeesett megmozdulás volt, de ez van” – összegzett. „Megpördültem és ki kellett állnunk. Az autónkra jellemző gumikopás mellett ekkor még túl korai volt a két kiállásos taktika.”
„Sokat rontott a helyzetünkön, hogy abban a pillanatban kellett kiállnom a boxba, és nem igazán akartam három cserével teljesíteni a futamot. Szóval ezzel ténylegesen véget is ért a futamunk. Az övé is… de ez van, történnek néha sz*r dolgok. A tempónk a futamon egyébként nagyjából olyan volt, amilyet vártunk” – tette hozzá.
„Kemény futam volt, de pozitív, hogy a csapat a lehető legjobb formáját hozta” – értékelt az alakulatot irányító Günther Steiner. „Közel voltunk ahhoz, hogy harcoljunk a riválisokkal, de persze tudom, hogy a majdnem nem elég jó. De Kevint kiforgatta Sergio Pérez, amikor nekiment, szóval visszaestünk. Tudjuk, hogy ez most nehéz helyzet, és ha vannak pozitívumok, azt elfogadjuk. És ha kapunk egy jobb autót, készen fogunk állni” – utalt az Austinra várható nagy fejlesztésekre.
