A versenyével és az eredményével ugyan elégedett volt Lewis Hamilton a Japán Nagydíj után, mivel úgy érezte, a maximumot hozta ki a Mercedesből, csapatát mégis kritizálta a futamot követő interjúiban. Már azt sem tartotta célravezetőnek, hogy a verseny elején nyílt csatát vívtak csapattársával, George Russell-lel, ám ennél is problémásabbnak ítélte a hajrában választott stratégiájukat.
Hamilton az utolsó körökben érte utol az egy kiálláson lévő, nála 14 körrel régebbi gumikon futó Russellt, miközben a nyomában volt a 4 körrel az övénél is frissebb abroncsokon száguldó Carlos Sainz. A hétszeres világbajnok azt mondta, nem látta értelmét annak, hogy miután Russell elengedte őt, a Mercedes arra kérte, ne húzzon el és biztosítsa a DRS-használatot a csapattársának. Emellett úgy érezte, a boxfal már eleve túl későn állította félre az útjából Russellt, és ha korábban megtette volna, azzal mindketten jobban jártak volna Sainz ellen.
Kapcsolódó tartalom
Andrew Shovlin vezető versenymérnök elmagyarázta, miért így jártak el, és rámutatott, a Hamilton által nehezményezett taktikával valójában csak őt próbálták védeni. „Élőben rendezni az autókat meglehetősen bonyolult. Amikor a helycsere mellett döntöttünk, azért tettük, mert láttuk, mennyire gyorsan érkezik mögöttük Carlos, és hogy ha közöttük van Lewis, veszélybe kerülhet, mivel ő is régebbi gumikon volt.”
„Talán jobban is csinálhattuk volna, de egyszerűen védeni akartuk Lewist a pozícióvesztéstől, mivel nála volt nagyobb az esélye annak, hogy Carlos előtt végezhet”
– magyarázta a szakember.
Shovlinnak emellett egy másik kérdésre is válaszolnia kellett a házon belüli taktikájuk kapcsán. Azt követően, hogy párosuk a verseny elején kilenc körön belül kétszer is összecsapott egymással a pályán, és másodszor még a bukóteret is megjárták Hamilton agresszív védekezése miatt, Russellt kettő helyett egy kiállásra állították. Felmerült, hogy talán éppen azért, mert ez volt a legjobb módja a további csatározások elkerülésének és a két brit szétválasztásának.

„Nem, nem igazán” – cáfolta az elméletet Shovlin. „A csapatunk próbál a Ferrarihoz képest a lehető legtöbb pontot szerezni, főleg egy ilyen versenyen. Amint láttuk, hogy a McLarenek ellen nincs esélyünk a dobogóra, azt figyeltük, hogy mi zajlik a Ferrarinál.”
„Próbáltuk hatékonyan használni a két autónkat, hogy lehetőségeink nyíljanak. Az, hogy egyiküket sikerült legyőznünk, remek kármentésnek mondható, hiszen mindketten előlünk rajtoltak.”
Hamilton az ötödik helyen ért célba, megelőzve Saintot, Russellnek a hetedik hely jutott, mivel nem tudta maga mögött tartani a ferrarist. Az egyszeres futamgyőztes egyébként annak ellenére sem bánta meg az egy kiállásos taktikát, hogy elismerte, messze nem ez volt a legkedvezőbb út. „Nem hinném, hogy bármit nyertünk vagy vesztettünk volna vele. A három kiállás valószínűleg közelebb volt az optimális taktikához, mint az egy, de ez az egy kiállás kínált lehetőséget egy esetleges biztonsági autó esetére. Örülök, hogy megpróbáltuk. Elégedett vagyok a munkánkkal, mert az autó hétvégi tempójával ez volt a maximum” – mondta a versenyző.