Forrtak az indulatok az Alpine-nál a vasárnapi szuzukai verseny végén. Pierre Gaslyt az utolsó előtti körben kérte meg versenymérnöke arra, hogy adja át a pozícióját csapattársának, Esteban Oconnak. Ennek előzménye az volt, hogy a 46. körben Ocon félrehúzódott a frissebb gumikon lévő és gyorsabb csapattársa elől a boxfal kérésére, hátha Fernando Alonso nyomába tud még eredni. A franciának ez végül nem sikerült, ám a hajrában így is váratlanul érte, amikor a visszacserét kérték tőle. Az utolsó előtti kör végén jelentkezett be nála a csapat.
Mérnök: Rendben, pajtás, Esteban 2,4-re van tőled, a boxfal instrukciója: helyet cserélnétek, kérlek?
Gasly: Pajtás! Mi a ***?! Viccelsz velem?! Gyorsabb voltam. Frissebb gumikon vagyok. Ha nem engedett volna el, akkor megelőztem volna!
Mérnök: Igen, nos, majd az eligazításon beszéljük meg, kérlek! Cseréljetek, kérlek!
Gasly: Komolyan mondod?! Komolyan mondjátok? Előle rajtoltam, előtte voltam az egész verseny alatt, hagytátok, hogy elévágással elém kerüljön, és…
Mérnök: Pajtás! Én nem viccelek. Ez az utasítás a boxfaltól. Csináld meg a következő körben, a tizenhatos kanyarban.
Gasly ezt követően majdnem egy körön keresztül hallgatott. Az utolsó szektor felé tartva aztán megkérdezte, biztosan komolyan gondolják-e. Közben több kanyarban is jelentősen lassított.
Gasly: Megerősíted, hogy cserét akartok?
Mérnök: Megerősítem, pajtás! Erősítsd meg!
Gasly: Igen. Köszönöm. Tiszta vicc!

Gasly már az utolsó sikánhoz ért, amikor mérnöke újra rászólt. Ő akkor már lassított és félrehúzódott a külső ívre Ocon elől az utolsó kanyarban.
Mérnök: Kérlek, tedd meg!
Gasly: Igen, csinálom.
Mérnök: Vettem, köszönöm! Semmit sem kell most mondanod, megbeszéljük utána.
Gasly ezek után dühöngve csapkodta a kormányát, a középső ujjával mutogatott két kanyaron keresztül, majd később újra csapkodni kezdte a glóriáját, hevesen gesztikulált. A rádión viszont egy szót sem szólt. Egészen addig, míg el nem érte a boxutcát, ahol mérnöke elmondta, hová álljon le. „Nem, rendben van. Rendben van, pajtás! Rendben. Leállok itt. Rendben van. Értem. Értem, hogy mit csináltok. Rendben” – mondogatta a francia, immáron higgadtabban.
Ocon: Évek óta ez a rend!
Gasly a verseny után ingerülten beszélt arról, hogy fogalma sincs, mi értelme volt a helycserének. „A csapat szempontjából mindegy, hogy kilencedik és tizedik vagy tizedik és kilencedik, de határozottan nem számítottam erre! És nem is értem ezt, mivel én voltam elül. Fogunk erről beszélni” – mondta.
Elismerte, a helycsere lehetősége valóban felmerült közöttük már a futam előtt, ám a visszacseréről nem volt szó. „Azt mondták, hogy amennyiben úgy döntenek, hogy Esteban elévágással elém kerül, miközben ugyanolyan stratégián vagyunk, és ezzel neki kedveznek, és én vagyok elől, akivel szemben elévágást hajt végre, akkor hagynak majd előzni, hogy ne veszítsek időt. De azt egyszer sem említették, hogy újra helyet kell cserélnünk, mert én rajtoltam előrébbről, és végig én voltam elöl.”
Kiemelte, az világos terv volt, hogy Ocon korábban fog kiállni, de szerinte az ő versenye gyorsabb volt, és ha nem kérik Ocont, ő akkor is megelőzte volna valódi csatában.
Eközben Ocon viszont a félreállásáért cserébe azt kérte a csapattól, hogy amennyiben Gaslynak nem sikerült előrébb jutnia, cseréljék vissza a pozíciókat. Mérnöke erre csak annyit mondott, meglátják, mit tehetnek.
Ocon szerint nincs semmi furcsa a történtekben.
„Én már négy éve ennél a csapatnál vagyok, és a szabály mindig ugyanaz volt: ha helyet cseréltek, amit mi megtettünk Pierre-el, és ha nem előzöd meg az előtted lévő autót, mindig vissza kell adnod a helyet a leintés előtt. Daniellel is így volt, Fernandóval is így volt”
– érvelt Ocon, hozzátéve, fordított helyzetben ő is ugyanezt tette volna.
„Mindig jobb a pályán harcolni, ami a régi vágású módszer. Megértem, a csapat nézőpontját, hogy a lehető legtöbb pontot akarták kihozni belőle. Szerintem ez sikerült, és büszkék lehetünk a csapatmunkánkra” – fogalmazott.

A csapat felülvizsgálja a kommunikációt
A csapatfőnöki posztot egyelőre átmeneti jelleggel betöltő Bruno Faminnek volt mit magyaráznia a verseny kapcsán. Állította, a versenyzők között nincs feszültség a történtek után, kiemelte, azért is fizetik a versenyzőiket, hogy a csapatnak a lehető legjobb eredményt szállítsák, és azt is említette, hogy a pillanat hevében érthetőek az indulatok, de higgadt körülmények között mindent meg fognak beszélni, és minden rendben lesz.
Famin ugyanakkor felvetette, talán a csapaton belüli kommunikáción lehetne javítani.
„Meg kell néznünk, hogy minden teljesen világos volt-e. Van, hogy kommunikációs problémák adódnak, mert a rádióadásunk nem olyan jó, vagy van, hogy a mérnök azt gondolja, egyértelmű volt, de a versenyző nem veszi ezt, mert valami másra figyel.”
„Meg fogjuk nézni, hogy a versenyző megkapta-e az információt. De mindegy is, a cserét a csapat érdekében hajtottuk végre, és kétségem sincs afelől, hogy a két versenyző egyetért ebben. Ha egy másik versenyen legközelebb fordítva csináljuk meg, meg fogják tenni. Tudják ezt, és nincs feszültség” – állította a csapatvezető, hozzátéve, Gasly dühös reakciói magától értetődőek ilyenkor.