Musorujsag
Élő Eredmények

A McLaren és a Toyota? A japánok cáfolják, hogy F1-es visszatérést terveznek

A McLaren és a Toyota? A japánok cáfolják, hogy F1-es visszatérést terveznek

Motorsport-Total
Ünnepélyes fényképezkedés a márka vezérkarával, a versenyzőjük szerződtetése – felmerült, valamit jelez a McLaren és a Toyota közeledése. A japánok reagáltak a pletykára.

Nagy hírverést csapott a McLaren a Japán Nagydíj hétvégéjén akörül, hogy hivatalos tartalékversenyzőjének szerződtette a Toyota WEC-csapatának Le Mans-i győztesét, a japán Hirakava Riót. A bejelentést követően a versenyző a McLaren, illetve a Toyota vezérkarával még ünnepélyes fotózásra is kivonult a paddockban, ahol tiszteletét tette a Toyota Motor Corporation elnöke, Tojoda Akio is. Mindezek után felröppentek az első pletykák arról, hogy a két fél között talán egy másfajta kapcsolat is létrejöhet…

Karun Chadhock, a brit Sky Sports szakértője szombaton köntörfalazás nélkül be is dobta Zak Brown McLaren-ügyvezetőnek: azok után, hogy a saját motorjukkal jelenleg jobbak a Mercedesnél, most elkezdhetnek tárgyalni a Toyotával a 2026-os motorpartneri megállapodásról… Az amerikai nevetéssel és a Mercedes dicséretével reagált a felvetésre.

Hirakava Rio, Toyoda Akio és Zak Brown (Fotó: XPB)

Tény, a wokingiak még nem tisztázták, hogy az új motorszabályok első évét milyen partnerrel kezdik meg. Korábban tárgyaltak a Red Bull-lal, ám cáfolták, hogy bármi is lenne az együttműködésből, a Hondával már felégették a hidakat, az Audival pedig azért nem jutottak sehová, mert a németek a McLaren autómárkában, illetve a csapatban is részesedést akartak, ami a britek számára nem opció. Innen nézve egy újabb gyártó F1-be csalogatása logikus lépésnek tűnne, már csak a gyári háttér fontossága és a McLaren bajnoki ambíciói szempontjából is.

A Hirakava alkalmazása kapcsán indult találgatásoknak a Toyota azonban hamar elejét vette azzal, hogy nagykövetük, Nakadzsima Kazuki egyértelműen kijelentette: a Toyota Gazzoo Racingnél nincs tervben a Forma–1-es visszatérés.

„Pillanatnyilag egyértelmű nem a válasz” – felelte a korábbi F1-es versenyző a kérdésre, érdekli-e a Toyotát a Forma–1. „Ennél a szerződésnél tényleg csak egy versenyzőről van szó, valamint arról, hogy támogatjuk egy álma megvalósulásában. Jelenleg az egyiknek semmi köze a másikhoz.”

„Tudom, hogy el lehet gondolkodni rajta, és sok találgatást hallani, de egyértelműen kijelenthetem, hogy nem ez a helyzet, és ennek semmi köze hozzá” – tette egyértelművé Nakadzsima, hogy a versenyzők és a McLaren megállapodása tényleg csak egy versenyző és egy csapat megállapodása.

Nakadzsima Kazuki, Andrea Stella, Hirakava Rio, Zak Brown és Tojoda Akio (Fotó: XPB)

Hogy az elhangzott „jelenleg” jelentheti-e azt, hogy a későbbiekben még változhat a japán gyártó álláspontja, az már más kérdés. A 2026-os motorgyártóként való visszatéréshez mindenesetre már eleve késő van, hiszen még az erről múlt évben döntést hozó Audit is igencsak szorítja az idő.

A Toyota 2012 óta a hosszútávú sportautózásban érdekelt, Le Mans-ban éppen idén ért véget az ötéves veretlenségi sorozatuk. Emellett a rali világbajnokságnak is a szereplői.

„Most erre fókuszálunk” – jelentette ki Nakadzsima. „Számunkra mindkét kategória remek tesztlehetőség, amit az utcai autóinknál kamatoztathatunk. A Toyota filozófiája, hogy a motorsport által jobb utcai autókat akar gyártani. És elégedettek vagyunk azzal, amit csinálunk.”

Hirakava kapcsán eközben kiemelte, egyszerűen nem kívánnak akadályt gördíteni a gyári versenyzőik elé azzal, hogy csak azon kategóriákban szerepelhetnek, amelyekben a Toyota is jelen van, illetve lehetőséget kívánnak biztosítani a versenyzőik számára a továbbfejlődésre. „És a Forma–1 természetesen a piramis csúcsa, ami minden versenyzőt motivál” – fogalmazott Nakadzsima.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak