Már csak egy hely kiadó a 2024-es rajtrácson: a Williamsnél, ahol a vezetőség még nem hosszabbította meg Logan Sargeant szerződését. A fiatal amerikai főnökei több alkalommal is kijelentették, a versenyzőnek – aki eddig egyetlenegy pontot sem szerzett és többnyire elmaradt a rutinosabb csapattárs, Alexander Albon mögött – ehhez fejlődnie kell.
Sargeant tehát nyomás alatt versenyez, ami talán hibáin is visszaköszön, a nyári szünet óta ugyanis több „költséges” bukása és ütközése is volt. A Japán Nagydíj hétvégéjén például az időmérőn majd a futamon is rontott: szombaton gyors körén csúszott ki, vasárnap Valtteri Bottasszal ütközött.
A csapat versenymérnöke, Dave Robson a hibák kapcsán – még a rajt előtt – megjegyezte, ezek sajnos elfedik Sargeant fejlődését, ami egyébként folyamatos a 2023-as szezon kezdete óta. „Azt hiszem, ezek (a hibák) elkerülhetetlenül szerepelni fognak a címlapokon, nem igaz?” – tette fel a kérdést az Autosportnak nyilatkozó szakember.

„Azt hiszem, elfedik a folyamatos teljesítményt, és azt is, hogy ezen (a japán) hétvégén egyébként jól ment. A szuzukai egy nehéz pálya és pénteken jól ment. Szombaton erre építkezett, aztán első gyors körön az utolsó kanyarnál elveszítette az autót… ez tényleg egy kisebb hiba volt” – folytatta.
„Szerintem a tisztesség kedvéért meg kell jegyezni, a Zandvoort óta történt balesetek elfedték azt, hogy egyébként folyamatosan javul” – emelte ki, majd rámutatott a hibák abból a szempontból is költségesek lehetnek, hogy ezek miatt a versenyző lehet, lemarad majd bizonyos, pályaközpontú fejlesztésekről.
„Bizonyos mértékben vissza kell fognunk ezeket a specifikációkat, hiszen az elemeket a világ minden tájára el kell szállítanunk és már túl késő újakat készíteni. Még akkor is, ha a pénz és az idő is adott ehhez” – fogalmazott.
Végül jelezte, a 2024-es fejlesztésekre várhatóan nem lesznek hatással Sargeant hibái. „Valószínű, hogy nem lesz komolyabb hatása a következő évre, mert szerintem elég alkatrészünk van. Ez csak egy logisztikai kérdés. Hány elemet szállítunk ki a pályára? Mit viszünk a következő futamra? Mit küldünk vissza a gyárba? Ezét nincs pánik. Ki kell javítani az alvázat, ami egy kis időt vesz igénybe. De egyébként van elég elem, amit magunkkal vihetünk” – zárta gondolatát.
