A jelenleg Aston Martin néven futó alakulat Force Indiaként a McLarentől vásárolt sebességváltókat, később pedig a Mercedesszel kötött partnerséget. Mivel 2026-ban a Honda gyári partnerei lesznek, már most dolgoznak a saját egység tervezésén, ez a feladat pedig a váltók tervezésének és legyártásának igen magas költségeire is ráirányította a gárda figyelmét.
Mérnökigazgatójuk, Luca Furbatto a téma kapcsán nemrég arról beszélt, egy olyan korszakban, amikor a költségek csökkentése kiemelten fontos az F1 számára, fontolóra kellene venni a váltók egységesítését, ami egy jó lehetőségnek ígérkezik a sportág számára.
Ezt egyébként néhány évvel ezelőtt is felvetették már a királykategóriában, 2019-ben viszont elvetették az ötletet, és eddig szóba sem került, hogy a 2026-os szabályváltozásokkor az egységes váltó is szerepeljen az előírásokban. „Szorgalmazzuk az egységes sebességváltót, mert anyagilag ésszerű ebben a költségkorlátozó környezetben” – fogalmazott Furbatto.
„De kemény ellenállással szembesültünk. Ez nem történik meg egyhamar. Lehet, hogy az FIA kiharcol valami középutat és a dizájn valamivel egyszerűbbé, könnyebbé válik. Egy kicsit jobban szabályozottá” – tette hozzá bizakodva.
„Azt gyanítom, hogy néhány év múlva visszatekintünk és arra a következtetésre jutunk, hogy elszalasztottunk egy kiváló lehetőséget a költségek csökkentésére az erőátvitel tekintetében. Ez olyasmi, amit a szurkolók nem látnak, a technológia eközben ugyanaz minden csapat esetében és nagyon kevés teljesítményt hoz” – mutatott rá.
„Az átvitelen megspórolt pénzt vissza lehetne forgatni az aerodinamika fejlesztésére, ami jelenleg az egyetlen módja annak, hogy összébb hozzuk a mezőnyt és javítsunk a műsor színvonalán is” – folytatta, majd jelezte, az Aston Martin harmadik fél bevonásával dolgozik saját egységén.
„A csapat utoljára 2008-ban készített saját váltót, és a dolgok azóta egy kicsit megváltoztak. Toborzunk és fejlesztjük a kompetenciánkat ezen a területen. Máris sikerült bevonni néhány nagyon tehetséges tervezőt. A projekten dolgozó csoport növekszik, de a belső erőforrások és a külső vállalkozók vegyítésével a munka gyorsan halad. 2026 még távolinak tűnhet, de mérnöki szempontból már itt van a nyakunkon” – emelte ki.