Már csak egyetlen kiadó hely van a Forma–1 2024-es rajtrácsára. A Williams Logan Sargeant jövőjéről nem döntött még. Az amerikai versenyzőről a csapat ugyan folyamatosan azt nyilatkozza, hogy szeretné megtartani őt, ám sorra jönnek a kisebb-nagyobb hibák és balesetek, amik inkább látszanak gyengíteni, mintsem erősíteni a pozícióját.
Szuzukában Sargeant az időmérő edzés legelején törte össze az autóját. Másnap a versenyen Valtteri Bottasszal ütközött össze a hajtűkanyarban, amiért büntetést is kapott.
Eközben a grove-i csapattal hírbe hozták Felipe Drugovich-ot, Mick Schumachert és Liam Lawsont is. Schumacherről még egy fotó is készült, amint bement a Williams csapatához a szuzukai hétvége során. Állítólag arról érdeklődött James Vowles csapatfőnöknél, hogy biztosan nem jut-e számára hely 2024-re. Források szerint Vowlest nem győzte meg Schumacher eddigi F1-es teljesítménye.
A brit ráadásul a hétvégén tett egy olyan áthallásos megjegyzést Sargeant kapcsán, amiből arra is következtethetünk, hogy Schumachernek szúrt oda vele.
„A szezon végéig megadjuk az esélyt Logannek a bizonyításra. Más versenyzők két évet is kaptak erre”
– jelentette ki. Schumachert a Haas két szezon után tette ki, elsősorban azért, mert ő sem volt elég következetes, és többször is összetörte az autót, ahogy idén Sargeant is.
Vowles a futamhétvégét követően közzétett csapatvideóban egyébként egyértelművé tette, hogy az elsődleges céljuk Sargeant megtartása.
Just scrolled through my Suzuka pics. Saw Mick Schumacher visit James Vowles on Saturday asking if he’s got a chance to get a cockpit next year. But apparently he’s not on the Williams list. Logan Sargeant still looks to be the number one option. #AMuS #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/jiFn5JVAOA
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) September 28, 2023
Többen is úgy vélik, az újoncra egyszerűen rossz hatással van a nyomás, és éppen a jövője bizonytalansága áll a sorozatos balesetei mögött. Jost Capito, a Williams előző csapatfőnöke, aki tavaly előléptette Sargeantet, pont ebben látja az amerikai nehézségeinek gyökerét. „Tavaly a Forma–2-ben, de már előtte évben is erősebb lett nagy nyomás alatt. Bizonyította, hogy a nyomás szárnyakat ad neki. Az az érzésem, hogy jelenleg nem ez a helyzet” – mondta a Motorsport-Totalnak Capito. „Az időmérőn szombaton az utolsó kanyarig, ahol hibázott, tartotta a lépést Alex Albon idejével. Szóval a tempója jobb lett.”
„Úgy fest, a nyomás gyorsabbá teszi őt, és tud is gyors lenni, ami jó előjel. De elkövet apró hibákat, és azoknak komoly hatásuk lesz. Ha igazán meg akarják őt tartani, szerintem le kell venniük róla a nyomást, és szabadon kell engedniük.”
„Ha mellé állnak, azt kell mondani neki: »Ide hallgass! Igen, gyorsnak kell lenned, bizonyítanod kell, hogy gyors vagy. De nem lesz tragédia vagy dráma, ha valami történik.« A költségplafon mellett persze ez téma, de szerintem amikor egy versenyzőt bátorítanak, az kevesebbet hibázik, és akkor kevesebb dolog is törik össze” – elmélkedett Capito.

Schumachernek eközben alighanem a WEC-ben jut majd versenyzőülés 2024-re, miközben a mercedeses jelenlegi szerepkörét akár meg is tarthatja, hogy a lábát az F1 ajtajában tartsa.
A németek korábbi versenyzője, Hans-Joachim Stuck attól tart, ez már kevés lesz Schumachernek a visszatéréshez. „Nem tudom, hogy a WEC tényleg a helyes út-e. Ha nem marad a Forma–1-ben, és egy másik csapatnál versenyez, akkor onnan kikerül” – utalt arra, hogy szerinte az F1 ajtaja ezzel bezárulhat Schumacher mögött.