A Forma–1 hivatalos gumiszállítója fontolóra vette, hogy a 2024-es versenyévad előtt, ha minimálisan is, de változtat a keverékek kiosztásán. Az egyik módosítás, amit tervbe vettek a C2-es (a harmadik legkeményebb a C0-tól C5-ig terjedő skálán) vegyület lágyítása volt. Ennek oka az, hogy a C2-es jelenleg „túl közel áll” a C1-eshez és „túl messze” van a C3-astól.
Szerették volna tehát „kiegyensúlyozottabbá” tenni a kínálatot. Ennek érdekében le is gyártották az új C2-es keveréket, ami a Japán Nagydíj pénteki szabadedzésein a mezőny csapatai pályára is vihettek (minden versenyző két-két szettet kapott).
Amennyiben a pilóták visszajelzései megfeleltek volna a várakozásoknak (vagyis az új C2-es több tapadást biztosít és lágyabb a mostaninál), a Pirelli 2024-ben lecserélte volna a szóba forgó vegyületet. Erre viszont úgy tűnik, nem kerül sor, hiszen az első visszajelzések alapján a Japánban tesztelt C2-esek nem hoztak jelentős javulást.

Ez az Autosport információi szerint jóformán egyet jelent azzal, hogy a Pirelli kitart a jelenlegi C2-esek mellett. Erről az olasz márka sportigazgatója, Mario Isola is nyilatkozott az említett szaklapnak, és meglehetősen őszintén elismerte, a teszt nem hozta a várt eredményeket.
„Az adatokat és a pálya fejlődését is figyelembe véve úgy gondolom, hogy a prototípusnak nincs olyan tapadása, mint amilyet vártunk” – nyilatkozta a szakember. „Szóval a következő szezonban valószínűleg a jelenlegi C2-esnél maradunk. Egyértelmű eredmény, egyértelmű tapadási előrelépés nélkül nincs okunk a váltásra, amennyiben a mostani C2 jól működik.”
Ami a 2024-es gumikínálatot illeti, a Pirelli egy tesztet még végez az év végén: Mexikóban egy új C4-essel próbálkoznak majd. Ezt, ahogyan a japán hétvége esetében is mindkét szabadedzésen pályára lehet majd vinni, és ezekből is két-két szett áll majd a csapatok rendelkezésére.
