Hat futam van még hátra a szezonból, az Alpine pedig várhatóan nem fog elmozdulni a konstruktőri tabella hatodik pozíciójából: lemaradásuk már túl nagy ahhoz, hogy normál esetben utolérjék a McLarent, a Williamsszel szemben pedig tetemes előnnyel rendelkeznek. Nem állnak tehát komoly fejlesztési nyomás alatt sem, ellenben például az előző évekkel, amikor a McLarennel harcoltak.
A franciák komoly fejlesztést már nem is visznek a hátralévő megmérettetéseken – árulta el vezető pályamérnökük, Ciaron Pilbeam amikor arról kérdezték, készülnek-e még egy-két nagy dobással a 2023-as évad hajrájára.
„Azt mondanám, hogy valószínűleg a szingapúri volt az utolsó nagyobb fejlesztés” – fogalmazott a szakember, utalva a szeptember közepén bevetett új alkatrészekre (az Alpine módosított légbeömlővel és motorborítással készült a szingapúri viadalra). „Teljesen azonban még nem álltunk le, egy-két apróság még jön az év során.”

Jelezte azonban, hogy bár kisebb-nagyobb (minden valószínűség szerint pályaspecifikus, már korábban legyártott) újítások még lesznek, energiájuk nagy részét már 2024-re fordítják. „Most már a 2024-es autóra figyelünk. Szinte kizárólag” – fogalmazott.
A 2023-as szezonnal kapcsolatban az Alpine vezetői és versenyzői többször őszintén elismerték, nem sikerült megvalósítani céljaikat: az év elején azt tűzték ki maguk elé, hogy megőrzik a tavalyi negyedik pozíciót a bajnokságban, miközben csökkentik lemaradásukat az előttük álló élcsapatokkal. A kettőből egyik sem jött össze.
Pierre Gasly viszont igyekezett rámutatni, azért kár volna leírni az évet. „Ami a teljesítményt illeti, méltányos megjegyezni, hogy nem feleltünk meg az elvárásoknak. Szerettük volna megszilárdítani a negyedik helyünket, de az Aston Martin és a McLaren fejlődése miatt ezt nem tudtuk megtenni. Másrészt viszont nem volt ez egy szörnyű szezon. Sikerült dobogóra állni és a sprinten is összejött a top3-as eredmény, de a csomag inkonzisztens, túlságosan pályafüggő” – fogalmazott a versenyző.
