A 2023-as évad minden valószínűség szerint a Red Bull és Max Verstappen egyeduralmáról marad emlékezetes: a bikások már Japánban megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet, holland versenyzőjük pedig a hétvégén, Katarban ünnepelheti harmadik egyéni sikerét. Ami talán hamarabb feledésbe merül, a Red Bull mögött egészen izgalmas küzdelem alakult ki…
Hétről hétre változik ugyanis, ki a második erő a bikások mögött. Legutóbb az ismét új fejlesztésekkel támadó McLaren volt a második: a csapat az évad során először ünnepelhetett kettős dobogót. Egy héttel korábban a Ferrari ünnepelhetett – a vörösök Szingapúrban győzni tudtak.
A két „klasszikus istálló” mellett volt már második erő a Mercedes és az Aston Martin is, igaz, ők az utóbbi hetekben mintha a két rivális mögé csúsztak volna, így egyelőre a katari hétvége előtt is nagyobb figyelem esik a Ferrari és a McLaren „párharcára”. Ez az olasz istálló kétszeres futamgyőztese, Carlos Sainz szerint hoz még csavarokat a folytatásban is.

Ő például bízik benne, hogy az év utolsó hat futama közül több helyszínen is újra a rivális elé kerülhetnek. „A nagysebességű versenypályákon? Igen” – jegyezte meg, amikor arról kérdezték, visszavághatnak-e a McLarennek.
„Amikor olyan pályákon versenyzünk majd, mint a mexikói vagy az austini, ahol vannak lassabb szakaszok is, akkor nagyon közel leszünk majd és versenyben is leszünk a McLarennel. Szuzukában Lando (Norris) gyorsabb volt, míg (Oscar) Piastrival szemben volt néhány erősebb köröm, amikor tiszta levegőben haladtam” – fogalmazott.
A spanyol a katari hétvége előtt egyértelművé tette azt is, a Ferrari célja az utolsó hat hétvégén az lesz, hogy megelőzzék a Mercedest és másodikként zárják a csapatbajnokságot. „A fő cél a konstruktőri ezüst. Az előző futamokon sokat lefaragatunk a Mercedes előnyéből.”
„Ez egy plusz motiváció a csapat számára. A nagy ismeretlen Las Vegas lesz. Mexikóban küszködtünk, egy kicsit Austinban is, és Katar is nehéz lehet. De a Mercedes szerintem már nem fog fejlődni. Ilyenkor ez már mindenkire igaz, mindenki az új autóra figyel. Mi is Japánban hoztuk az utolsó fejlesztést, ami nem is volt túl nagy” – mutatott rá.
