Musorujsag
Élő Eredmények

Dorgálás helyett dicséret: Wolff először nyilatkozott Hamilton és Russell ütközéséről

Dorgálás helyett dicséret: Wolff először nyilatkozott Hamilton és Russell ütközéséről

Mercedes
Elégedetten volt Toto Wolff azzal, ahogyan két versenyzője, Lewis Hamilton és George Russell a katari ütközésüket kezelte.

Térdműtétje miatt ki kellett hagynia az előző két nagydíjat Toto Wolffnak, a Mercedes csapatfőnökének. Japánban és Katarban nélkülözte őt a csapata, éppen azon a két versenyen, amelyen a két versenyző, Lewis Hamilton és George Russell feszült pillanatokat okozott egymásnak és a boxfalnak is.

Míg Szuzukában még csak leterelték egymást a pályáról a kemény csata hevében, a két brit Katarban a rajt után az első kanyarban össze is ütközött, ami Hamilton azonnali kieséséhez vezetett, valamint ahhoz, hogy Russellnek a mezőny végéről kellett visszakapaszkodnia.

Wolff otthonról követte az eseményeket, állandó kapcsolatban állt a helyszínen lévőkkel, sőt, a baleset után még Russellnél is bejelentkezett a csapatrádión, arra kérve őt, hogy már ne a történtekkel foglalkozzon, hanem az előtte álló versennyel.

Az osztrák először a csapata Amerikai Nagydíjra kiadott előzetesében kommentálta érdemben a balesetet. És korholás helyett dicsért.

„Biztató volt látni, ahogyan a versenyzők és a csapat reagált. Lewis és George is tudja, hogy a csapat az első, és sosem állna szándékukban veszélyeztetni ezt. Biztosra veszem, hogy mindannyian tanulni fogunk ebből az esetből”

– jelentette ki Wolff.

George Russell és Lewis Hamilton balesete (Fotó: Formula1/Twitter)

A baleset kapcsán egyébként Hamilton utólag belátta, „száz százalékig” az ő hibája volt az ütközés, és személyesen is bocsánatot kért Russelltől, ahogy a csapattól is. Az FIA nem látott okot a beavatkozásra, nem szabott ki büntetést az ügyben.

A Mercedest leginkább az bosszanthatta, hogy két versenyzője azok után rontotta el a versenyüket, hogy a második és harmadik helyről rajtolhattak egy olyan futamon, amin a versenytempójuk igencsak erősnek bizonyult végül.

„A katari a ’mi lett volna, ha’ esete volt. Csapatként sosem akarod azt látni, hogy az autóid összeütköznek. Frusztráló volt sok pontot veszni hagyni, főleg úgy, hogy az autó tempója jó volt”

– állapította meg Wolff, aki szerint csapata most már csak Austinra fókuszál. „A COTA az egyik legnagyobb kihívást jelentő modern pálya, igazi borzongást jelent a versenyzők számára” – állapította meg.

George Russell (Fotó: XPB)

A Mercedes új padlólemezzel készül a nagydíjra, azt remélve, hogy az idei utolsó komoly fejlesztésük nemcsak a W14-es teljesítményén fog javítani, hanem azt is megerősíti, hogy jó irányt választottak a 2024-es autójukkal. „Egy módosított padlólemezzel érkezünk, ami az utolsó jelentős fejlesztésünk lesz idén. Remélhetőleg hozni fog egy kis időnyereséget, de sokkal fontosabb, hogy ez egy mérföldkövet jelent a W15-ös fejlesztése szempontjából.”

„A konstruktőri második helyért folyó küzdelem az utóbbi versenyeken intenzívebbé vált. Továbbra is leszegett fejjel megyünk, nyomjuk tovább, és a célunk, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük, és növeljük az előnyünket” – utalt a Ferrarival vívott bajnoki csatájukra.

Borítókép: George Russell és Lewis Hamilton balesete (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak