Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

A mexikói teszt a Pirelli utolsó esélye a változtatásra

A mexikói teszt a Pirelli utolsó esélye a változtatásra

Autosport
A Mexikói Nagydíj edzésnapjára tervezett gumiteszt biztosítja az utolsó esélyt a Forma–1 egyedüli beszállítójának arra, hogy változtasson a 2024-es kínálaton. Igaz, ez már csak egy keverék esetében lesz megvalósítható.

Az olaszok már eldöntötték, hogy a C4-es keverék kivételével a többi vegyület változatlan marad a 2024-es szezonban és hamarosan a négyesről is döntést kell hozniuk, előbb azonban pályára viszik annak módosított változatát a Mexikói Nagydíj első és második szabadedzésén. A C4-esről értelemszerűen az itt gyűjtött adatok kiértékelése után döntenek.

A múlt hónapban, a Japán Nagydíj helyszínén is volt már egy ehhez hasonló teszt, melyen a C2-esek átalakított verzióival próbálkoztak. Ezekről azóta már döntés is született: mivel nem hozták a várt eredményt (nem biztosítottak jobb tapadást) elvetették, hogy ezekre cserélik a jelenlegi C2-eseket.

Amennyiben a Pirelli a C4-eseken sem változtat, meglehetősen szokatlan módon ugyanazokkal a keverékekkel vágnak neki a 2024-es évnek, mint amivel a 2023-ast teljesítették (erre legutóbb 2020 után volt példa, akkor viszont a világjárvány miatt nem volt lehetőségük a tesztelésre, így inkább kitartottak a jól ismert típusok mellett).

Mario Isola (Fotó: XPB)

„Mexikóban kipróbálunk egy C4-est, aminek a teljesítménye megegyezik a jelenlegivel, de egy kicsit szélesebb tartományban működik és az esetében egy kicsit jobb a mechanikai rásegítés” – fogalmazott a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola.

„A C4-es esetében néhány versenypályán szemcsésedést tapasztaltunk, és ennek a mértékét szeretnénk csökkenteni. Amennyiben a most következő teszt sikeres lesz, jövőre bevezetjük ezt a C4-es keveréket. Ellenkező estben meg fogjuk tartani azt a típust, amit most használunk” – folytatta a rutinos szakember.

Megjegyezte, bár minden évben igyekeznek változtatni, annak érdekében, hogy lekövessék a csapatok fejlesztéseit, nem aggódik amiatt, hogy 2024-ben a jelenlegi abroncsok nem bírják el a várhatóan növekvő terhelést. „Ha a júniusi szimulációs adatokat nézzük, a jelenlegi konstrukcióval bírni fogjuk a terhelést. Decemberben újabb szimulációt végzünk majd, és nyilván ki fogjuk elemezni azt, mert valószínűleg pontosabbak lesznek a júniusihoz képest” – fogalmazott.

Isola nyilatkozatában a Katari Nagydíjon tapasztalt problémákról is beszélt, melyekkel kapcsolatban természetesen már zajlanak az elemezések, határozott választ viszont még nem tud adni a Pirelli. „Egy kicsit még korai lenne bármilyen következtetést levonni, mert bizonyos tesztekhez időre van szükség. Most több gumit is tesztelünk különböző módszerekkel, hogy megértsük a sérüléseket. Ehhez időre van szükség, de természetesen el fogjuk készíteni a jelentésünket” – fogalmazott.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak