A rutinos ausztrál autója a rajt után sérült meg, amikor egy Alexander Albon és Kevin Magnussen balesetéből származó abroncsdarab eltalálta annak hátsó részét. Ricciardo ezt követően a boxba hajtott, ahol elkezdték autójának helyreállítását, miközben ő körhátrányba került, miközben a mezőny a biztonsági autó mögött áthaladt a célvonalon. A futamot aztán megszakították.
Ricciardo, valamint honfitársa, Oscar Piastri, aki vele egy időben állt ki a boxba, miután autója szintén sérült az első körben, folytathatta a versenyt a második rajtot követően, viszont csak körhátrányból. Ezzel pedig pontszerzési esélyeik jóformán azonnal el is úsztak.
Ez érthetően frusztrálta Ricciardót. „Szerintem ez az egész feltárt egy hibát a szabályokban, mert szerintem egyetlen kört sem tettünk meg versenykörülmények között, és mi mégis körhátrányba kerültünk” – idézte szavait a RaceFans. „Oscarral most ennek estünk áldozatul. Oké, most ketten voltunk. De ha megsérül 15 autó?” – tette fel a kérdést.
„Ha akkor mind a 15-öt javítani kell, akkor ők mind körhátránnyal indulnak majd? Nem hiszem. Szerintem egy kicsit nyitottabbnak kéne lenniük. Szóval ez most frusztráló volt” – folytatta a nyolcszoros futamgyőztes, aki az ijesztő rajtbalesetről is beszélt.

„Láttam magam előtt egy nagy ütközést, és természetesen rengeteg törmelék volt a pályán. Úgy éreztem, megúsztam, de aztán láttam, hogy egy abroncs, mint egy frizbi pörög a levegőben és közeledik. Emlékszem, behúztam a fejem. Nem talált el, boldog voltam, de aztán belenéztem a tükörbe és láttam, hogy a hátsó szárny összetört. Felételeztem, hogy az abroncs eltalálta. Frusztráló volt, de visszatekintve azért jó, hogy nem talált el” – emelte ki.
„Vicces volt, mert amint fellélegeztem, hogy nem talált el, ránéztem a szárnyra, és rögtön az futott át a fejemen, hogy: a francba! A megkönnyebbülés csalódásba fordult, mert rájöttem, hogy a futamom itt véget érhet. Akkor, amikor versenymódban van, nem gondol az ember ilyesmire, de utólag nagyon jó, hogy mindenki megúszta a balesetet. Rosszabb is lehetett volna, szóval hálás vagyok ezért” – jegyezte meg.
A történteket azért is sajnálja, mert úgy érzi, az Alpha Tauri tempója jó volt a pontszerzéshez, ahogyan azt a csapattárs, Cunoda Juki is bizonyította, szóval jó lehetőséget bukott el. „Jött a hír, hogy piros, szóval a csapat megjavíthatta az autót, de aztán közölték, hogy körhátrányban vagyunk. Ez elkeserítő volt. Gyorsak voltunk. Nem tudtuk megmutatni, mert körhátrányban voltunk.”
„Csapatjátékot kellett játszani, nem akadályozhattuk Jukit és persze másokat sem. De az időeredmények, főleg amikor a futam végén tiszta volt a levegő, nagyon jók voltak. Kár érte. Együtt érzek a csapattal. Én annyira nem vagyok most benne a pontvadászatban, de a csapatot hozzá akarom segíteni a hetedik helyhez és ehhez most hozzájárulhattam volna. Kár, hogy nem rugalmasak a szabályok. Nem akarok arról beszélni, mi lett volna, ha… a tempó jó volt, és arról árulkodott, hogy egyébként fel tudtunk volna jönni a mezőny végéről” – zárta gondolatát.