Meg volt győződve arról Charles Leclerc a Las Veagas-i Nagydíj leintése után, hogy a biztonsági autó nélkül ő szerezte volna meg a győzelmet Max Verstappen helyett. A végül Sergio Pérez utolsó körös megelőzésével másodikként célba futó ferraris a címvédő George Russell-lel történt ütközése miatt pályára küldött biztonsági autó idején azzal került hátrányba a Red Bullokkal szemben, hogy nem állt ki friss gumikért.
Leclerc a verseny első etapján jobban kezelte a közepes keverékű gumit, mint Verstappen. Ennek köszönhető, hogy meg is előzte a hollandot annak kiállása előtt. Ő maga öt körrel később szervizelt, majd újabb öt kör elteltével jött a biztonsági autó, ami Verstappennek és az első kör végén kényszerből kiálló Péreznek is „olcsó” kerékcserére biztosított lehetőséget. Mivel Leclerc-t a vezető pozícióban a pályán tartotta a Ferrari, versenyzőjük a hajrára így került 5 körös gumielőnyből 5 körös gumihátrányba Verstappenhez képest.
Frédéric Vasseur csapatfőnök szerint van okuk bosszankodni a történtek kapcsán.
„Ahogy Charles is mondta, kicsit vegyesek az érzéseink. Amikor háromszor is megelőzöd a Red Bullt, a második hely egy kissé sajátos eredmény…”
– mondta a német Sky Sportnak keserűen, utalva arra, hogy Leclerc egyszer Verstappent, kétszer pedig Pérezt előzte vissza sikeresen.
Az F1 riporterének hozzátette: „Háromszor előztük meg ma a Red Bullt. És ha a szezont nézem, a Red Bull háromszori megelőzésének a győzelmet kéne jelentenie. És éppen innen ered a frusztrációnk. Beszéltem Charles-lal, és azt mondta: »Ááá, nem voltunk messze tőle!« De szerintem ő is tudja, hogy hatalmas versenyt futott, és jó hétvége volt ez.”
Ez Vasseur szerint a Ferrari egész csapata szempontjából is elmondható, noha másik versenyzőjükkel, Carlos Sainzcal különösen pechesek voltak a hétvégén. „Számításba kell venni, mi történt Carlosszal pénteken, majd az első kanyarban. Utolsó volt, aztán erős versenyt futott, és hatodik lett, szép pontszámmal. Charles-lal kicsit frusztráltak vagyunk, mert nem volt messze a győzelemtől. A biztonsági autó a legrosszabb pillanatban jött nekünk, pont, miután új gumikat tettünk fel. A biztonsági autót viszont nem irányíthatod, ez már csak így megy. Most már a következő versenyre összpontosítunk.”

Felmerül persze a kérdés, miért nem álltak ki Leclerc-rel, hogy jobb helyzetbe kerüljenek gumifronton a végjátékra. Vasseur szerint egyszerű balszerencséjük volt. „Tényleg ez volt a létező legrosszabb pillanat, négy körrel a kerékcserénk után. Abban a két három körben az ember próbálja nem nyomni. A legrosszabbkor jött.”
„Más helyzetben voltunk, mint Max. Ő korábban állt ki, mint mi, számára nem is volt ez kérdés. Számunkra a legrosszabb pillanatban jött. De ez megint egy olyan dolog, ami miatt inkább nem akarok panaszkodni.”
A Ferrarinak a biztonsági autó idején az élen állva elsőként kellett döntenie a kiállásról, vagyis ők nem reagálhattak arra, amit a mögöttük lévők lépnek. Inkább a vezető pozíciójuk megtartását választották, mintsem annak lehetőségét, hogy Leclerc kiálljon, és ne csak egy, hanem akár mindkét Red Bull mögé kerüljön.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nehéz lenne a vörösök szemére vetni, hogy eltaktikázták magukat. „Ez nehéz döntés volt. Charles csak öt körrel előtte állt ki. Egyszerűen a senki földjén találták magukat” – mondta a brit.

Vasseur kiemelte, ő sem feltétlenül számított arra, hogy az első etapon, közepes gumin jobban fogják bírni, mint a Red Bull. Elismerte, hogy a kemény keveréken Verstappen felgyorsult, ám kiemelte: „Négy-öt körrel frissebb is volt a gumija. Ez jelent azért pár tizedet.”
Hogy a Ferrari képes lesz-e Abu-Dzabiban is három sikeres előzést bemutatni a Red Bull ellen, abba Vasseur már nem ment bele. Hangsúlyozta, az ő fő ellenfelük nem is Verstappen csapata lesz a szezonzárón. „Egyetlen célunk maradt: szeretnénk a Mercedes előtt zárni a szezont. Négy pontra vagyunk tőlük Abu-Dzabi előtt. Ez tehát a célunk.”