Musorujsag
Élő Eredmények

Verstappen védelmébe vette Russellt az ütközésük után

Verstappen védelmébe vette Russellt az ütközésük után

FIA, F1, Racefans
A védelmébe vette Max Vestappen George Russellt a Las Vegasban történt ütközésük kapcsán. A brit még csak „nem is volt versenyben” a címvédővel a baleset pillanatában.

Baku után újra egymásra talált Max Verstappen és George Russell, ám a végjáték teljesen másképp alakult. Míg az Azerbajdzsánban futott sprintversenyen történt ütközésüket heves szóváltás és Verstappen részéről egy fenyegetőzés követte, addig most az egyik fél magára vállalta a felelősséget, a másik pedig megértően beszélt az incidensről.

A két versenyző a Las Vegas-i Nagydíj 25. körében koccant össze. Verstappen a sikánnál belülről próbálta kifékezni ellenfelét. Russell a korábbi kerékcseréjével és a Red Bull-os 5 másodperces büntetésével került előre, ami után eleinte együtt hámozták át magukat az ellenfeleken.

Russell egy 5 másodperces időbüntetést kapott, amivel a végén a 4.-ről a 8. helyre csúszott vissza a végelszámolásnál. Bár Verstappen az ütközés után ingerülten jegyezte meg, hogy riválisa úgy kanyarodott bele az autójába, mintha ott sem lenne, a futamot követő sajtótájékoztatón nem kárhoztatta Russellt.

„Nem direkt csinálta. Egyszerűen nem számított arra, hogy abban a kanyarban fogok előzni. Legalábbis így éreztem. Bementem belülre, és ő csak elfordult, mintha senki sem lenne ott. Gyanítom, hogy nem látott”

– mondta a címvédő.

Max Verstappen és George Russell ütközése a 25. körben (Fotó: Formula1/Twitter)

Ebben nem tévedett. Russell elismerte, valóban nem vette észre a Red Bullt, és kiemelte, még csak nem is tudta, hogy csata van közöttük…

„Nem számítottam előzésre. Nem is igazán csatáztam vele, mert tudtam, hogy nem Maxszal versenyzünk, csak próbáljuk életben tartani a gumikat”

– magyarázta az egyszeres futamgyőztes, aki magára vállalta a felelősséget.

És hogy mivel indokolta döntését az FIA? A tavaly bevezetett irányelveik alapján ítélték hibásnak Russellt. „Az 1-es számú autó előzni próbálta a 63-as számút a 12-es kanyarban, és az autója jelentős részével a 63-as autó mellé ért a csúcspontnál. A 63-as autó a jelek szerint nem számított az 1-es autó előzésére a kanyarban, és ennek következtében ráfordult a kanyarra, és összeütközött az 1-es autóval” – állt a bíróság indoklásában.

Borítókép: Max Verstappen és George Russell ütközése a 25. körben (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak