Musorujsag
Élő Eredmények

A Pirelli már bejelentette az első három hétvége gumikiosztását

A Pirelli már bejelentette az első három hétvége gumikiosztását

Motorsport
A Pirelli már most, hónapokkal a 2024-es szezon startja előtt bejelentette, milyen keverékeket visz az első három helyszínre. Bahreinben és Szaúd-Arábiában ugyanolyan lesz a kiosztás, mint idén volt, az Ausztrál Nagydíj esetében viszont változtatnak.

Miután több új keveréket is kipróbált (a japán és a mexikói hétvégén élesben, az edzésnapon kísérleteztek a csapatok a szóban forgó abroncsokkal) a kapott adatok alapján pedig ezek nem hoztak jelentős változást, a Pirelli a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) közösen úgy döntött, nem változtat a gumik összetételén a 2024-es évadra.

Vagyis a csapatok jövőre is azokat a keverékeket használják majd (a skála a C1-estől a C5-ösig terjed majd, az idén egyetlenegy éles bevetésen sem használt C0-s vegyület kiesik), amelyekkel már végigcsináltak 22 versenyhétvégét.

Most, több mint 90 nappal a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt már azt is tudjuk, a Pirelli melyik három keverékkel készül a bahreini, a szaúdi és az ausztrál hétvégére. Ami a szezonnyitót illeti, oda a C1-es, a C2-es és a C3-as vegyületeket viszik, Szaúd-Arábiába pedig a lágyabb C2-es, C3-as és a C4-es keverékeket. Ezek megegyeznek a tavalyi kiosztással.

Fotó: XPB

Változást az Ausztrál Nagydíj esetében láthatunk: Melbourne-ben a C3-as, a C4-es és a C5-ös abroncsok lesznek majd szolgálatban, vagyis az olaszok egy „fokkal lágyítottak” a 2023-as szezonra választott kiosztáson.

Ami a változtatást illeti, a Pirelli bízik benne, hogy ezzel a lépéssel meg tudja oldani a gumimelegítéssel kapcsolatos problémákat, melyek a 2023-as futam utolsó szakaszában jelentkeztek, valamint a futamot is izgalmasabbá és változatosabbá teszi azzal, hogy több taktikai opciót biztosít az alakulatoknak.

A Pirelli keverékeivel kapcsolatban felmerült, 2024-ben problémát okozhat, hogy az autók várhatóan növekvő leszorítóereje miatt azok nehezebben birkóznak majd meg a terheléssel, az olaszok viszont jelezték, szimulációk alapján ezzel nem lesz gond.

Fotó: XPB
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak