Azt követően, hogy a svájciak elkötelezték magukat a 2026-ban érkező Audi mellett, az Alfa Romeo jelezte, 2023 végén befejezi együttműködésüket. Ekkor még ők is utaltak arra, hogy adott esetben folytathatják a királykategóriás szerepvállalást, igaz, arról nem adtak tájékoztatást, milyen formában és melyik csapat partnereként.
A Monacói Nagydíj környékén arról cikkeztek, hogy partnerük a Haas lesz, ahol hasonló szerepkörben lehetnek jelen, mint a Saubernél voltak, vagyis „nevükre veszik” a csapatot és technikai támogatást is nyújtanak neki. A tárgyalások viszont a RacingNews365 információi szerint megfeneklettek.
A holland lap úgy tudja, ennek hátterében az áll, hogy a Haas több pénzt kért az együttműködésért, mint a Sauber a partnerség kezdetén. A cikk megjegyzi, a csapat ezt okkal és a „trendeknek megfelelően” tette, a sportág üzleti környezete ugyanis alaposan megváltozott az előző években: az F1 népszerűbbé vált és sokkal több támogató érdeklődik iránta, így a részvétel is drágult.
Mivel jó esély mutatkozik arra, hogy a felek már nem veszik fel újra a kapcsolatot, az Alfa Romeo neve valószínűleg ismét eltűnik a királykategóriából azután, hogy 2019 és 2023 között ismét aktív résztvevője volt a bajnokságnak.
Úgy tudni, a motorsportok világát nem akarják elhagyni: a hírek szerint most azt elemzik, mely kategóriákra fókuszálhatnának a Forma–1 helyett. Felmerült, hogy az endurance-világbajnokságot (WEC) választják, ott azonban a márkát birtokló Stellantis már jelen van egy másik portfóliójába tartozó autógyártóval, a Peugeot-val.
A kérdésre egyébként várhatóan hamarosan választ kapunk, az Alfa Romeo ugyanis korábban jelezte, decemberben szeretne bejelentést tenni azzal kapcsolatban, milyen tervei vannak a motorsportos szerepvállalással kapcsolatban.