Az olaszok az előző hat évben a Sauber névadó szponzoraként ténykedtek, miközben a technikai színtéren is együttműködtek a svájci alakulattal. A partnerség a 2023-as Abu-dzabi Nagydíjjal véget ért, ami pedig a folytatást illeti, az év első felében többször felmerült, a cég a Haas partnereként a következő években is a folytatja F1-es szerepvállalását.
Az utóbbi hetekben viszont már arról cikkeztek, hogy az Alfa Romeo neve jövőre eltűnik a rajtrácsról, miután nem sikerült egyezségre jutniuk az amerikai istállóval. A cég vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato ezt legutóbbi nyilatkozatában jóformán meg is erősítette.
„Az nem érdekelt bennünket, hogy lemásoljuk az együttműködést a Haasszal” – nyilatkozta a Motorsportnak. „Ez oda vezetett volna, hogy azok közé kerülünk, akik matricákat ragasztgatnak az autókra. Ez nem lett volna újdonság és nem lettünk volna a részei egy történetnek. Elkezdtünk valami mást keresni, és hamar következtetésre jutottunk.”
„Nem vagyunk érdekeltek a ralizásban. A Stellantis csoport (az Alfa Romeo márka tulajdonosa) két márkával is jelen van a Forma–E-ben, szóval a hangsúly a WEC-re terelődött, egy világra, amiben az Alfa Romeo már több csodás élményt is átélt” – tette hozzá.
Az F1-es szerepvállalással kapcsolatban megjegyezte, bár az minden valószínűség szerint lezárul, ők szép emlékként tekintenek majd vissza rá, anyagi szempontból pedig mindenképpen kifizetődő kalandként. „Ez volt a történelem legjobb befektetése. Az imázs-megtérülés szempontjából minden elköltött euró után húszat kaptunk vissza. Ugyanakkor kicsit szomorúak vagyunk, amiért elhagyjuk a csapatot, ami hat éve azonosul a márkával és ami remek kapcsolatot ápol velünk” – fogalmazott.
Noha ő maga is a WEC-ről (endurance-világbajnokság) beszélt és az elmúlt években megnőtt az érdeklődés a széria iránt, Imparato jelezte, jól át kell gondolniuk, csatlakoznak-e, mielőtt végleges döntést hoznak. „Sokan érdeklődnek, és amikor ilyen nagy az eufória, nehéz megérteni, mekkora befektetésre van szükség a legmagasabb célok eléréséhez.”
„2015-ben láthattuk, hogy a kontrollálatlan költségek visszaütnek, szóval eltartott egy ideig, míg megértettük, hogyan valósítható meg mindez. Tiszta képpel kell rendelkeznünk és pontosan kell tudnunk, mivel nézünk szembe, mielőtt belevágunk egy ilyen projektbe” – emelte ki.
Végül arról is beszélt, hogy a Stellantis birtokában lévő és a WEC-ben már szereplő Peugeot-val való együttműködés is az opciók között szerepel. „Ez is az egyike azoknak a forgatókönyveknek, amiket értékelünk. A csoporton belül már vannak márkák, melyek szoros kapcsolatban állnak. Például a DS és a Maserati a Forma–E-ben. Ha visszatérünk a pályára, azt a csoport támogatásával tesszük meg, és mivel a Peugeot jelen van a WEC-ben, az együttműködés több mint lehetséges. De tisztázni akarom, hogy még semmit sem erősíthetek meg. Ha végeztünk az értékeléssel, ezt is megtesszük” – mondta.