Musorujsag
Élő Eredmények

Az FIA megerősítette a fejlesztési stoppot

Az FIA megerősítette a fejlesztési stoppot

FIA
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) formálisan is megerősítette, hogy a csapatok egy új előírás értelmében 2025. január elsejét megelőzően nem végezhetnek szélcsatornás vagy CFD-munkát a 2026-os autókkal.

A Forma–1-es bizottság legutóbbi ülésén a csapatok között egyezség született arról, hogy 2023. decembere és 2025. január elseje között nem végezhetnek szélcsatornás vagy CFD-munkát az új szabályok szerint épített 2026-os autókkal. Megállapodásuk egy, a 2022-es szabályváltozások előtti szabályozásból merít (akkor is hasonló „tiltás” volt érvényben).

A teljes 2026-os technikai szabályzat egyébként még nem készült el (biztos részletekkel kapcsolatban továbbra is zajlanak az egyeztetések), a csapatok viszont azzal már tisztában vannak, milyen irányba halad majd a sportág az előírásokkal.

Az FIA a mostani változtatást szokatlan módon úgy iktatta szabályba, hogy az aktuális világbajnoki évad vége után módosított a 2023-as szabálykönyvön. Tették mindezt annak érdekében, hogy december elseje és harmincegyedike között életbe léptessék a már érvényes, a 2026-os autók szélcsatornás és CFD-tesztjeivel kapcsolatos korlátozásokat.

Fotó: XPB

Az új előírás kimondja, hogy a jelölt időintervallumban „korlátozott szélcsatornás tesztelés” csak olyan modellel végezhető, ami megfelel a 2023-as, a 2024-es valamint a 2025-ös szezonra vonatkozó Forma–1-es előírásoknak.

Korábbi sajtóhírek szerint a sportág vezetői ezzel próbálják meggátolni, hogy egyes résztvevők már 2024-ben megkezdjék a 2026-os évaddal kapcsolatos komoly fejlesztési munkát, feláldozva az aktuális szezonjukat annak reményében, hogy előnybe kerüljenek a riválisokkal szemben. Vagyis ezzel is szeretnék elejét venni egy komolyabb dominanciának.

Hasonló tilalom egyébként 2022 előtt is érvényben volt már, igaz, akkor a COVID-járványra reagálva, félig-meddig kényszerből vezették be azt, és volt egy fontos különbség, a csapatok akkor már pontosan ismerték a technikai részleteket is.

Fotó: XPB
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak