A sajtó erre a hétre jósolta, hogy az FIA közzéteszi a 2024-es Forma–1-es nevezési listát, ami két istálló, az Alfa Romeo és az Alpha Tauri névváltását is „leleplezi”. Előbbi gárda főnöke már Abu-Dzabiban jelezte: amint a szövetség kiadja a listát, ők hivatalos bejelentést tesznek, mind a csapatuk, mind az autójuk vázának elnevezéséről, mind pedig az új partnereikről.
A hírek szerint már az Alpha Taurinak is megvan az új neve. A Racing Bulls elnevezést már az ősszel levédették, és jó eséllyel a folytatásban ezen a néven fog futni a faenzai csapat, ám a hivatalos névhez még szponzornevek is kapcsolódni fognak.
Peter Bayer, az istálló ügyvezető igazgatója a Servus TV hétfő esti Sport und Talk című műsorában előrebocsátotta, még nem állnak készen a bejelentésre, és jó eséllyel egészen január végéig várnunk kell erre.
„Sajnos nem jelenthetjük még be. Az ezzel kapcsolatos utolsó tárgyalások még zajlanak. Annyit azért elárulhatok – és ezt már korábban is megtettem –, hogy újra közelebb kerülünk az osztrák Red Bull-családhoz, a márkamegjelenés szempontjából közelíteni fogunk. Egy olasz csapat vagyunk, de osztrák szívvel.”
„Várjuk már ezt a bejelentést, de úgy hiszem, ez csak január végén fog hivatalossá válni”
– fogalmazott Bayer.
Az FIA ettől függetlenül persze kiadhatja a nevezési listát, ám az osztrák által elmondottak alapján lehetséges, hogy ha így is lesz, azon még nem a teljes csapatnevük fog szerepelni. Bayer korábban megerősítette, két amerikai szponzorral kötöttek megállapodást. A német nyelvű Motorsport-Magazin értesülései szerint a Visa és a Cash App márkákról van szó.

Új létesítményekben, Angliában zajlik a fejlesztés
A faenzai Red Bull-csapat életében azonban nemcsak a névváltás jelent komoly fordulatot 2024-ben, szinte minden téren átalakulnak. Franz Tost csapatfőnök 18 év után int búcsút a csapatnak, pozícióját Peter Bayer és a januárban munkába álló csapatfőnök, Laurent Mekies veszi át. A gárda aerodinamikai részlege eközben Angliába költözik, ahol új létesítményekben, új emberekkel kezdik meg a munkát, miközben annyi Red Bulltól vásárolt kész elemet pakolnak majd az új autójukra, amennyit csak a szabályok engedélyeznek.
Bayer szerint kijelenthető, hogy az önálló csapattá válásuk óta a mostani a legkomolyabb átalakulás a faenzai gárda életében. „2008 óta mindenképpen a legnagyobb változás a csapatnál. Szerencsések vagyunk, mert én sokat dolgozhattam együtt Franz Tosttal, míg Laurent Mekies ismeri őt a Toro Rossó-s időszakából.”
„Egyszerűen bizonyos szempontból modernizálni akarjuk a csapatot. Pár új kolléga is érkezik, akik segíteni fognak ebben. A riválisoktól. Kialakítjuk ezt a teljesítményközpontot Milton Keynesben, melynek építési munkálatai már zajlanak. Ott fogjuk végezni az aerodinamikai fejlesztőmunkát. A tehetségforrás ezen a területen Angliában van, és hogy ezen mérnökök számára vonzóvá tegyük, új létesítmények épülnek.”
„Faenza csodálatos, továbbra is a főhadiszállásunk marad. Minden, ami gyártás vagy pénzügy, az Faenzában marad, de a fejlesztőmunka javát Angliában végezzük.”
Bayer kiemelte, szintet akarnak lépni csapatként. „Szeretnénk javítani az eredményeken. Abu-Dzabiban láttuk, hogy a legutóbbi fejlesztéseink működtek, nagyot léptünk vele előre aerodinamikai téren. Szóval törünk előre, a középmezőny elejébe, támadni fogunk. És mindezt egy új névvel, új névadó szponzorokkal, partnerekkel.”