Már a megérkezése előtt meggondolhatja magát az Audi? Erről szóltak a találgatások – elsősorban a német médiában – az F1-es szezon végén. Arról már az ősszel is cikkezett a sajtó, hogy a karikás márka átértékelheti a királykategóriás projektjét azok után, hogy a beszállást pártoló korábbi elnököt, Markus Duesmannt leváltották, és a helyébe a szóbeszéd szerint kevésbé F1-párti Gernot Döllner lépett.
Novemberben egy német lap arról számolt be, hogy a komoly spórolásra készülő Audi elnökségi szavazást fog tartani arról, folytassák-e az F1-es projektjüket. A múlt héten aztán már akkor arról szóltak a hírek, hogy az Audi nem gördít akadályt az F1-es debütálás elé.
Most először Döllner elnök is megszólalt az ügyben – azok után, hogy lejárt hivatalba lépését követő 100 napos „hallgatási” kötelezettsége, melynek során nem nyilatkozhatott a médiának és nyilvánosan.
„Egyértelmű döntést hozott az elnökség, az Audi és a Volkswagen felügyelőbizottsága arról, hogy az Audi 2026-ban beszáll a Forma–1-be. A terv továbbra is áll”
– tette egyértelművé Döllner a Handelsblatt című lapnak adott interjúban.
A német nyelvű Motorsport-Magazin úgy tudja, az Audi elnöksége már november 22-én megszavazta az F1-es projekt folytatását, december 18-án pedig az anyacég Volkswagen is ezt tette.
Döllner kötelező némasága sok probléma forrása volt az Audinál és leendő csapatánál, a Saubernél. A Motorsport-Total beszámolója szerint nem az élénk fantáziájú média volt a pletykák kitalálója, a kihátrálás lehetőségét állítólag olyan személyek pedzegették a háttérben a Volkswagen és az Audi vezetőségén belül, akik már Duesmann idején is ellenezték az F1-et, és remélték, hogy az elnökváltás szemléletváltást is hozhat.
Ez a fajta bizonytalanság szóbeszédet eredményezett, ami a gyakorlatban például oda vezetett, hogy Andreas Seidl, a Sauber ügyvezető igazgatója számára nehézséget okozott az új szakemberek szerződtetése, mivel ilyen háttérzajban nehéz volt meggyőzni őket arról, hogy egy stabil környezetben, egy erős projektbe érkeznének.
Döllrner mostani egyértelmű állásfoglalása alighanem segíteni fogja a hinwili csapatépítést, de az Audi németországi motorprojektjét is.
Döllner cégen belüli terveivel a jelek szerint egyébként még egybe is vág az F1-es projekt, hiszen mint mondta, éppen Észak-Amerikában szeretné növelni az autóeladásaikat, ahol az F1 is nagy erőkkel terjeszkedik mostanság. „Jelenleg ott kétszázharmincezer autót adunk el. Kínában hétszázezret, és nem látunk lehetőséget ott a nagy növekedésre. Szeretnénk, ha Európa és Kína mellett Észak-Amerika lenne a harmadik pillérünk” – magyarázta.
Emellett az interjúban a márka imázsának változásáról is beszélt, és kiemelte, a technológia révén történő előnyszerzés a fő céljuk. Az F1-es részvétel ebben is a segítségükre lehet.