Január elejétől Laurent Mekies irányítja a Red Bull második számú F1-es csapatát, az Alpha Taurit (egyelőre csak így nevezhetjük az új nevét még nem bejelentő csapatot). A francia a Ferraritól érkezett Faenzába, egy nagyjából féléves kényszerszabadság után, és az olasz sajtó arról találgat, hogy jó eséllyel több ferraris szakembert is magával vonzhat új munkaadójához.
Az egyik ilyen szerzemény nem is egészen a Ferraritól érkezne. Simone Restáról, a Haas eddigi technikai igazgatójáról van szó, akinek távozásáról Günther Steiner csapatfőnök menesztése előtt röppentek fel a hírek.
A szakember kölcsönszerződéssel volt a Haas tagja, így a távozásával most a Ferrarihoz térhet „haza”. Ott viszont az olasz Motorsport szerint nem kínálnak neki meghatározó szerepet az átalakulóban lévő F1-es technikai struktúrában, helyette a GT-részlegre kerülhetne, ami viszont nem biztos, hogy az ínyére van. Az olasz lap szerint Resta így köthet ki a Red Bull-B-csapatánál.
Ott újra az általa már jól ismert Mekies munkatársává válhatna, aki pontosan tudná, mire fizet be vele, és milyen hasznos ismereteket hozhatna magával Maranellóból. Emellett az olaszok szerint nem is egyedül érkezhetne, hanem egy volt haasos kollégájával, a jobbkezével, Matteo Piraccival.
Az olasz sajtó korábban már cikkezett arról, hogy Mekies átszerződése kisebbfajta láncreakciót indíthat be a Ferrarinál, ami nyugtalanítja a csapatváltásának nem örülő Frédéric Vasseur csapatfőnököt. Bár Resta a jelek szerint létszámfeletti munkaerő a vörösöknél, a korábbi találgatások szerint Mekies a kapcsolatait kihasználva több további ferraris szakembert is meggyőzhet arról, hogy váltson Olaszországon belül. A múlt szezon során Vasseur tett rá utalást, hogy a Scuderia az érkezése óta 80 új embert szerződtetett (nem mindegyikük állt már munkába), és ezek mintegy felére a távozók pótlása miatt volt szükség.
Mekies mellett azóta már egy másik ismert szakemberük is elhagyta őket Faenzáért: Marco Matassa a Ferrari Akadémia irányítását hagyta hátra a korábbi csapatához való visszatérésért.
Restáék helyzete persze különbözik. És az is kérdés, az Alpha Tauri valóban törekszik-e olyan olasz szakemberek megszerzésére, akiket elsősorban aerodinamikai fronton tudna alkalmazni, miközben ezt a részlegüket éppen most költöztetik át Olaszországból Angliába, Bicesterbe, illetve Milton Keynesbe. Peter Bayer ügyvezető igazgató kiemelte, azzal, hogy az aerodinamikai fejlesztési munkát a folytatásban szinte teljes egészében a kirendeltségükön végzik, az eddigi elszigeteltségüknek akarnak véget vetni, és lehetőséget kívánnak teremteni a brit központtal működő csapatok szakembereinek átcsábítására. Ez alapján nem feltétlenül a Ferrari tűnik a legfőbb vadászterületüknek.