Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hivatalosan is bemutatkozott a Visa Cash App RB F1-es csapat!

Hivatalosan is bemutatkozott a Visa Cash App RB F1-es csapat!

Red Bull
Szerdán hivatalossá tette a Red Bull B-csapata, a korábbi Alpha Tauri, hogy 2024-nek a Visa Cash App RB néven fog nekivágni.

A múlt héten a közösségi oldaluk módosításaival már megszellőztették, szerdán végre hivatalossá vált: az eddig Alpha Tauri néven futó második számú Red Bull-csapat 2024-ben a Visa Cash App RB Formula One Team néven fog rajthoz állni a Forma–1-ben. Az új név bejelentése egyben a csapat két új amerikai szponzorának, a Visának és a Cash Appnak az érkezéséről is szól. Megállapodásuk a csapat közleménye szerint több évre köttetett.

„A Visa lesz az első globális partnere a Red Bull F1-es csapatoknak, új külsőt hoz a csapat számára az F1-es rajtrácson a Visa Cash App RB formájában, a korábbi Scuderia Alpha Tauri számára”

– áll a közleményben, ami példa nélkülinek nevezi a mostani egyezségüket.

Az istálló hangsúlyozta, a Visa és a Cash App egyúttal az F1 Akadémiában a faenzai F1-es csapat és a Red Bull Racing által támogatott résztvevők szponzora is lesz, a logóik az autókra is fel fognak kerülni a női sorozatban. A két amerikai támogató ebben a formában is jelezni kívánja, hogy küzd az esélyegyenlőségért.

Fotó: XPB

A csapat közleményében kiemelte, a 2024-es arculatváltás jegyében az autójuk festése is átalakul idén. Annak külsejét a Visa és a Cash App arculata fogja meghatározni, csakúgy, mint a versenyzők csapatruházatáét.

Egyúttal bejelentették, hogy az új autójuk festését egy Las Vegas-i eseményen, február 8-án fogják prezentálni.

Peter Bayer, a Visa Cash App RB-csapat tavaly nyáron munkába állt ügyvezető igazgatója a bejelentés kapcsán elmondta: „Fantasztikus felfedni az új identitásunkat, és üdvözölni az új partnereinket, miközben egy új korszak veszi kezdetét a Forma–1-es csapatunk történetében.”

„Faenza egy új érájába lép a versenyzésnek. Hűek maradunk a gyökereinkhez a tehetségek otthonaként, de most még nagyobb figyelmet fordítunk a versengésre az F1-ben, a komolyabb díjakért.”

„Merész céljaink vannak csapatként, amit jómagam és a csapatfőnök, Laurent Mekies irányítunk, és igazán izgalmasnak tűnik ez az út úgy, hogy olyan jövőorientált partnereink lettek, mint a Visa és a Cash App.”

Peter Bayer (Fotó: XPB)

Frank Cooper, a Visa marketingfőnöke elmondta: „Ez egy úttörő partnerség, egy nagy lehetőség a Visa márka számára, hogy a bolygó egyik legnagyobb ütemben növekedő sportján keresztül megszólítsa a közösségeket. Ez az együttműködés erősen egybevág a Visa víziójával: arra inspirálni az egyént, hogy csinálja meg, hogy kis lépésekkel minden nap fejlődjön, minden verseny vagy esemény során.”

A Visával és a Cash App-pal kötött megállapodás nem kevés pénzt hozhat a Red Bull B-csapata számára, amely a 2022-es csalódás után a konstruktőri helyezésen való javításon túl azt a feladatot is kapta a Red Bull elnökségétől, hogy váljon anyagi szempontból önfenntartóbbá. Ennek egyik módját a szponzori háttér megerősítése jelentheti – a másikat a pályán elért jobb eredmények.

Az amerikaiak érkezése mögött a hírek szerint a Red Bull szponzorációval foglalkozó gépezete áll. A bikások részéről a Red Bull Technology marketingigazgatója, Oliver Hughes nyilatkozott, aki „rendkívül jelentős pillanatnak” nevezte a most bejelentett átalakulást.

„Az új identitás nemcsak egyszerűen egy névváltást jelent. Ez a kezdete egy izgalmas új útnak, amit arra dolgoztunk ki, hogy a csapat szintet lépjen a versenyképesség szempontjából. A világ leghíresebbjei közé tartozó két márka jelenléte demonstrálja ezt.”

„A csapat új identitása Visa Cash App RB-ként egy olyan jövő felé vezet, melyben a csapat célba veszi a rajtrács első felét, minden egyes hétvégén” – tette egyértelművé a B-csapat céljait.

Fotó: Red Bull

A Red Bull 2005-ben vásárolta fel az akkor Minardiként működő, a csőd szélén táncoló faenzai F1-es csapatot, melyből 2006-ban Toro Rosso néven faragott új gárdát, azzal a céllal, hogy az F1-en belül kínáljon tanulási, tapasztalatszerzési lehetőséget a márka által támogatott versenyzőknek, felkészítve őket az első csapathoz, a Red Bull Racinghez kerülésre.

Az istálló 2020-ban váltott Alpha Tauri névre, amivel a Red Bull saját divatmárkáját kívánták népszerűsíteni. Ez a marketingstratégia hosszabb távon nem bizonyult hatékonynak, és mivel a Red Bull új elnöksége eleve elégedetlen volt a B-gárda teljesítményével, a Red Bullhoz képesti nagy lemaradásával és a magas fenntartási költségekkel, tavaly év elején új stratégiát dolgoztak ki Faenza számára.

Ennek jegyében került most sor az újabb névváltásra, a Red Bull-lal való együttműködés szorosabbra fűzésére és az aerodinamikai részleg Angliába költöztetésére. A Red Bull szeretné, ha második csapata mostantól eredményesebb lenne, és kicsit eltávolodna az eddigi utánpótláscsapat imázstól.

2024-ben a negyedik évére készülő Cunoda Jukival, valamint a marketingszempontból is (főleg az Egyesült Államokban) jól kiaknázható Daniel Ricciardóval vágnak neki a bajnokságnak.

További tartalmak