Gyakorlatilag egy újrakezdés 2024 a Red Bull B-csapata számára, és a névváltás csak a jéghegy csúcsának tűnik. A versenyzést Visa Cash App RB-ként folytató gárda az idei szezontól erősíti együttműködését a Red Bull Racinggel, aerodinamikai részlegüket Angliába költöztették, új vezetők irányítják a gárdát Peter Bayer és Laurent Mekies személyében – és mint kiderült, komoly bevásárlásra is indultak.
Három kulcspozícióban új emberek szerződtetését jelentette be a faenzai székhelyű istálló hétfőn.
A talán legérdekesebb fogásukat Tim Goss jelenti, akiről a télen derült ki, hogy elhagyta az FIA technikai igazgatói pozícióját. A szakember technológiai vezetőként csatlakozott az RB-csapathoz, ahol közvetlenül a csapatfőnök, Laurent Mekies beosztottja lesz.
Gossé új pozíció, betölteni egyelőre pedig nem tudja, hiszen az FIA-tól való távozása után még kilenc hónapig nem állhat senki alkalmazásában. A korábbi McLaren-technikai igazgató, aki 1990-tól 2018-ig szolgálta Wokingot, csak októberben kezdheti a munkát új csapatánál.
„Örömmel csatlakozom a Visa Cash App RB-hez ennek az új korszaknak a kezdetén” – idézte Gosst az RB. „Ez egy büszke múlttal rendelkező csapat, kivételes embereik vannak, és már nagyon várom, hogy együtt dolgozhassak a csapatfőnök Laurent Mekiesszel és a technikai igazgató Jody Eggintonnal. Izgalmas kihívás előtt állunk, de a csapat jó háttérrel rendelkezik ahhoz, hogy sikerrel vegye az akadályt.”
Tekintve, hogy Goss eddig az FIA technikai igazgatója volt, az ellenfeleknek alighanem lesz egy-két szavuk a faenzaiak lépése kapcsán. Abból kiindulva mindenképp, hogy a múltban a Ferrarit is támadták, amikor az FIA-tól szerződtették Mekiest, és a Renault-nak is kijárt a kritikákból, amikor szintén az FIA csapatokról sokat tudó exembere, Marcin Budkowski hozzájuk került.
Egy Red Bull-os és az Alpine volt embere is csatlakozott
Goss mellett a gárda megerősítette Guillaume Cattelani érkezését, aki az új helyettes technikai igazgatójuk lesz, valamint Alan Permane alkalmazását, aki versenyigazgatóként szolgálja a második számú Red Bull-gárdát.
Cattelani a testvér Red Bulltól érkezik, ott korábban vezető mérnökként dolgozott. Ez jelzi a két istálló együttműködésének szorosságát, és egyben arra is magyarázattal szolgál, egyes ellenfelek miért aggódnak e kapcsolat miatt.
A szakember közvetlen főnöke, Jody Egginton technikai igazgató elmondta, a Red Bullt 2020 óta erősítő, előtte hat évig a McLarennél, valamint a Lotusnál dolgozó Cattelani elsősorban az autó aerodinamikájának és menetdinamikájának fejlesztésére fog fókuszálni, míg Goss inkább a csapat szervezésében jelent nagy segítséget.
Alan Permane érkezése eközben nem nagy meglepetés, a sajtó már hetekkel ezelőtt megszellőztette a hírt. Permane az Alpine-tól érkezik, ahonnan tavaly augusztusban az akkori csapatfőnökkel, Otmar Szafnauerrel együtt távozott az elnökséggel támadt nézeteltérésük miatt. Permane új csapatánál a pályán zajló munka irányításáért fog felelni, akárcsak Enstone-ban. Érdekesség, hogy ott egy régi ismerőssel működhet együtt: Jonathan Wheatley csapatmenedzserrel az 1990-es évek elején fiatal kezdőként voltak csapattársak a Benettonnál.
„Több hónap kihagyás után nagyszerű újra visszatérni a versenyzéshez a Visa Cash App RB-csapattal. A sok tapasztalatomnak köszönhetően tudom, mennyire profi, elszánt és versengő emberek alkotják ezt a csapatot, és már alig várom, hogy lássam, meddig jutunk ezzel a szellemiséggel” – mondta Permane.
Laurent Mekies, a Ferraritól érkező és január elsejével munkába álló új csapatfőnök a három érkező kapcsán leszögezte, a csapatuk ténylegesen szintet akar lépni, és el akar mozdulni a mezőny második feléből.
„Tim, Guillaume és Alan szerződtetésével még több, a győzelmet már megtapasztaló szakembere lesz a csapatunknak, és kétségem sincs afelől, hogy segítségünkre lesznek a csapat következő szintre juttatásában.”
„Már így is nagyon erős és tapasztalt a csapatunk, de azzal, hogy ilyen jó képességű szakembereket alkalmaztunk, mint Tim, Guillaume és Alan, még erősebbé válunk, és elérhetjük a magasra céljainkat technikai fronton, mind a gyárban, mind a versenypályán” – mondta a francia.
Peter Bayer ügyvezető igazgató eközben rámutatott: Goss-szal a csapatszervezés, Cattelanival az autófejlesztés, Permane-nel pedig a pályán nyújtott teljesítmény terén léphetnek előre, vagyis rövid és hosszú távon is kulcsigazolásokról van szó.