Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Bemutatták az Alpine új F1-es és WEC-autóját

Bemutatták az Alpine új F1-es és WEC-autóját

Alpine
Szerdán a csapat enstone-i bázisán hullt le a lepel az Alpine új F1-es versenyautójáról, a megújult A524-esről.

Több szempontból is egy új kezdet a 2024-es év az Alpine számára. F1-es csapatuk végre próbál közelebb kerülni a hosszú szezonok óta üldözött álmához, és az élmezőnybe lopódzna, asportautó-világbajnokságban szereplő gárdájuk pedig fellép a WEC legmagasabb kategóriájába, az LMDh-ba.

Ennek jegyében rendezték meg a szerdai enstone-i bemutatójukat, melyen nemcsak az F1-es A524-es, hanem a WEC-ben szereplő A424-es modelljüket is leleplezték.

Elsőként a hiperautóról hullt le a lepel, amelynek egyikét Mick Schumacher fogja vezetni. „A választás elég könnyű volt. Ez a sorozat áll a legközelebb az F1-hez, de emiatt a projekt miatt is ami fellobbantotta bennem a lángot. A különbség nagy az F1-hez képest. Tapasztalt versenyzőkkel fogok osztozni az autón” – nyilatkozta a Mercedes F1-es tartalékversenyzője.

Ami az F1-es oldalt illeti, az Alpine egy alapjaiban megújult autót ígért a csalódást keltő, hektikus 2023-as éve után. Bruno Famin csapatvezető kiemelte, a lepel alatt már a tényleges idei autójuk lapult, és az valóban minden ízében megújult.

A tavalyi autó egyik fő gyengeségét a szűk működési tartománya jelentette: csak alacsonyra engedve termelt sok leszorítóerőt, ám a futóműve miatt nem volt elég stabil ennek folyamatos biztosításához. Nagy volt a légellenállása is, ami a hírek szerint 20-30 lóerős teljesítményhátránnyal párosult az erőforrás terén. Elsősorban az elektromotor teljesítményével volt gond: nem nyertek vissza elég energiát.

Matt Harman technikai igazgató az idei változásokat részletezve elmondta, újragondolták az első szárnyuk filozófiáját, a hatékonysági problémákra reagálva áttervezték a hátsó szárnyukat, változtattak a kocsitest formáján, de a borítás alatt is, például az ERS hátrébb tolásával. „Nagyon agresszív szemléletmódot követtünk” – emelte ki.

Esteban Ocon idén már az ötödik szezonját kezdi meg az enstone-i csapattal, miközben az első F1-es kilométereit is velük teljesítette annak idején. Tavaly egy dobogós helyezés jutott neki Monacóban. „Elképesztő, hogy folytathatom a munkát a csapattal és a márkával. Már igen régóta velük vagyok. Egyesek szerint kisebb is voltam akkor. Tizennyolc évesen kezdtem velük. Alig várom, hogy kezdjünk”

„A célom? Mindig kihozni a maximumot, és folyamatosan fejlődni. Úgy akarom zárni az évet, hogy semmit sem bánok, és mindent megtettem.”

Pierre Gasly tavaly Zandvoortban ugyan megszerezte az első dobogóját az Alpine színeiben, az első közös évük nem alakult a legjobban. Idén önmagából és a csapatból is többet szeretne kihozni. Kezdő ajándékként az Alpine a 28. születésnapján leplezte le az új autóját. „Ez a létező legjobb szülinapi ajándék! Sokat dolgoztunk rajta a fiúkkal. Két hét múlva először tesztelünk vele Bahreinben, és nagyon izgatott vagyok” – mondta Gasly. „Intenzív szezon lesz, de felkészültünk rá. Igazán jól érzem magam, sokkal felkészültebb vagyok, mint egy éve ilyenkor.”

A céljai kapcsán hozzátette: „Több trófeát akarok, mint tavaly. Sok munka vár ránk. Merészek voltunk, de több van bennünk, ezt ki kell aknáznunk. Szeretnénk az élen látni a csapatot, és ezért fogok dolgozni.”

Bruno Famin (Fotó: Alpine)

A kékek egy éve ilyenkor még fogadkoztak, hogy közelebb kerülnek a legjobbakhoz és a konstruktőri harmadik helyhez, ám visszafelé kezdtek lépkedni. Az idény során 53 ponttal kevesebbet gyűjtöttek, mint 2022-ben, és két helyet rontottak a konstruktőri bajnokságban, 6.-nak csúsztak vissza.

A csapatnak nemcsak a pályán, azon kívül is voltak problémái. Az év elején az akkori márkaigazgató, Laurent Rossi a nyilvánosság előtt teremtette le a csapatot a rossz hozzáállása miatt. Nem sokkal később őt menesztette a felső vezetés. Augusztusban az elnökség rövid távú céljaival egyetérteni nem tudó Otmar Szafnauer csapatfőnöknek és a pályán zajló munkát irányító sportigazgatónak, Alan Permane-nek is távoznia kellett.

Az új főnök, Bruno Famin úgy érezte, az év második felében sikerült előrelépniük. Átszervezték a pályán dolgozó csapatukat, elkezdtek hatékonyabban dolgozni.

„Amikor csapatfőnök lettem 2023 közepén, elsőként a pályán dolgozó csapattal akartunk tenni egy lépést előre. Sikerült is szépen fejlődni, de még mindig sok tér van a javulásra az egész csapaton belül. Csapatvezetőként ezért felelek”

– magyarázta az Alpine Motorsport alelnöke.

Korábban elismerte, az autót gyártó Enstone és a motorgyár, Viry-Chatillon között sem volt összhang, a nagy távolság eleve nem ideális, ám sokszor még egymás ellen is dolgozott a két oldal. Ennek kapcsán a csapatkultúra megváltoztatását és egy új szemléletmód meghonosítását tűzte ki a legfőbb céljuknak.

A megújulás jegyében létrehoztak két új pozíciót is: Enstone és Viry éllére is egy ügyvezető igazgatót állítottak, ami lehetővé teszi, hogy Famin hatékonyabban láthassa el a csapatfőnöki feladatait.

Képgaléria:

Array
(
    [replacement] => 
		
		

    [shortcode] => 
		
		

    [title] => Az Alpine A524 (Fotó: Alpine)
    [image] => //cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2024/02/Formula-1-Alpine-A524-2024-season-32-1920x1080.jpg
    [alignment] => aligncenter
)
Borítókép: Fotó: Alpine

További tartalmak