Musorujsag
Élő Eredmények

Bemutatták az Aston Martin idei F1-es autóját

Bemutatták az Aston Martin idei F1-es autóját

Aston Martin
Bemutatták a 2024-es Aston Martin AMR24 modellt, mellyel Fernando Alonso és Lance Stroll újabb dobogókért, sőt, futamgyőzelmekért szállna harcba.

Kétarcú szezon van az Aston Martin mögött. 2023-at egyfelől lehet az áttörésük évének nevezni, hiszen Fernando Alonsóval 9 dobogós eredményt értek el, és sok futamon az élmezőnyben küzdöttek, ami nagy előrelépés volt a 2022-es bajnoki 7. helyük után. Másfelől a konstruktőri 5. pozíciójuk nem festett annyira a második félévben bemutatott látványos visszaesésük miatt. Ezek után 2024-ben ott lebeg a fejük felett a kérdőjel: bármelyik irányban elindulhatnak, tehetnek egy újabb lépést előre, de akár vissza is zuhanhatnak a mezőnyben.

Fernando Alonso már a múlt szezon végén figyelmeztetett e kettősségre, amikor arról beszélt, hogy 2023-nak az alacsony elvárások és a meglepetésszerű év eleji ugrásuk miatt volt pozitív a kicsengése, idén viszont az elért eredményeik után már elvárás lesz velük szemben az erős folytatás, és a projekt alakulása szempontjából is kötelező lesz fejlődniük, vagyis kívülről és házon belülről is nő a nyomás és emelkedik a tét.

A csapat ennek tudatában a 2024-es kampányának mottójául a „hiperfókusz” kifejezést választotta. Pontosan tudják: most, hogy magasabbra jutottak, nagyobbat is eshetnek, és ennek elkerüléséhez sem a dicsőség csábításával, sem a kudarc lehetőségével nem foglalkozhatnak, csak a következő lépéseikre szabad figyelniük, mert így juthatnak előrébb.

Az Aston Martin úgy érzi, 2023 végén megtalálta a kiutat az útvesztőből, amibe év közepén bonyolódott bele, és erre alapozva hiszi, hogy az új AMR24-essel ismét tehet egy akkora ugrást, mint a múlt télen.

A tavalyi modellnek megvoltak a maga erényei és gyengeségei is. A gumikezelésben főleg év elején jeleskedtek, az időmérős tempójukon, az autó légellenállásán mindenképpen javítaniuk kell a mostani szezonra, ahogy az autó második félévben tapasztalt vezethetőségi problémáin, a beszűkült működési tartományon is.

Dan Fallows technikai igazgató az előző modell továbbfejlesztésének nevezte az AMR24-est. „Változtattunk az autó minden részén. Sok szempontból nagyon más. Az alkatrészek többségét kicseréltük rajta, de ez alapvetően még mindig egy erős továbbfejlesztése a tavalyi autónak. Az AMR23-asra építettünk” – fogalmazott.

„A legnyilvánvalóbb változást, ami szemmel látható, az orr és az első szárny jelenti. A kocsitest is más. De egészen sok dolog változott a borítás alatt is. Remélhetőleg ezt nem fogják látni! Próbáljuk ezeket titokban tartani.”

A szakember kiemelte, nagy hangsúlyt fektettek a tavalyi gyengeségeikre, például a végsebességük javítására. „Fernando – de mindkét versenyzőnk – eléggé egyértelművé tette, hogy mik az elvárásai az autóval kapcsolatban, és hogyan teljesít az autó. Ez a visszajelzés igen értékes volt. Pontosan  ezt akarjuk tudni: szerintük hogyan válhatna gyorsabbá az autó. A nagy versenyző ezt képesek megmondani neked.”

„Az egyenesbeli tempó miatt figyeltünk arra, hogy az autó a lehető leghatékonyabb legyen, nagy hangsúlyt fektettünk erre a télen. Szerintem sikerült is tennünk egy lépést e téren” – mondta Fallows.

Az Aston Martin AMR24 (Fotó: Aston Martin)

Miközben az Aston Martin a pályán jelentőset javult tavaly, a színfalak mögött is nagy változások történtek. Múlt nyáron beköltöztek az új, ultramodern, minden igényt kielégítő silverstone-i gyárukba, amiben az új szimulátorukkal és szélcsatornájukkal kiegészülve a jövő nyerő csapatává válnának. Ahogy Mike Krack csapatfőnök hangsúlyozta, a megfelelő háttér kihasználásához a megfelelő szemléletmód és kultúra meghonosítása is nélkülözhetetlen: az Aston Martinnak előbb győztes felfogású gárdává kell válnia ahhoz, hogy ténylegesen nyerő gárda lehessen.

Fallows elismerte, a fejlesztési ütemükön és a hatékonyságukon is javítaniuk kell idén. „Nagyon elégedettek vagyunk a télen elért fejlődésünkkel. Szerintünk akkorát léptünk előre a múlt évi autónkhoz képest, , amekkorát akartunk. De az igazság az, hogy ez egy rövid holtszezon, és a múlt év végén egészen későn fejlesztettünk dolgokat az idei évre. A fő célunk, hogy ez az autó egy erős alapot jelentsen, és a szezon során felrakjuk rá a fejlesztéseket.”

„Tavaly már láthattuk – és az előző szezonban is –, hogy a szezonon belüli fejlesztési verseny nagyon kiélezett, és szeretnénk versenyképesebbek lenni ebben, mint valaha.”

„Erre összpontosítottunk: jó, erős alapot jelentsem az autó, amit aztán fejleszteni tudunk, hogy folyamatosan érkezhessenek az újítások és javulhasson a teljesítményünk” – mondta Fallows.

Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

A csapat felállása nem változott tavaly óta. Fernando Alonso a második szezonjának fut neki a zöldekkel – szerinte előnyösebb helyzetből, mint egy éve, amikor még minden új volt számára. „Hihetetlenül büszke vagyok erre a csapatra és arra, amit ilyen rövid idő alatt elért. Nemcsak a pályán mutatott fejlődésre, hanem arra is, milyen beruházások zajlanak minden területen a pályán kívül is” – mondta Alonso.

„Mindig élvezem, amikor egy új szezonnak vágunk neki. Ez már a huszonegyedik szezonom lesz a Forma–1-ben. Az egész csapat gőzerővel dolgozott az AMR24-esen, hogy elkészüljön a szezonra, de sok kérdésre választ kell kapnunk a teszteken és az első versenyeken. Izgatottan várom a második évem rajtját zöldben.”

Lance Stroll tavaly a bemutató után elszenvedett balesete miatt döcögősen kezdte az évet, és mintha mindvégig csak próbálta volna utolérni magát. A kétszeres világbajnok csapattárstól elszenvedett nagy házon belüli vereség miatt kijutott a kritikákból a kanadainak. Idén bizonyítaná, hogy igenis van helye a csapatban, és ő is képes hozzájárulni annak sikereihez. Az első dobogójának megszerzése jelenthetné a következő lépést e felé.

„Igazán nagy volt a bizsergés a gyárban a tél folyamán. Még egy fiatal csapatnak számítunk, amely nagy ütemben fejlődik. Ahogy végigsétálunk a gyárban, érezni a sikeréhséget és a hitet. Elismerésem minden hihetetlen embernek, aki itt dolgozik” – mondta Stroll. „Szeretnénk a tavaly elért eredményekre építeni, főleg arra a fejlődésre, amit az év végén értünk el, amikor sokat tanultunk az autónkról. Ez klassz alapokat jelent az új szezonra, és már alig várom, hogy kezdődjön.”

Az új Aston Martin AMR24-est még hétfőn kipróbálja a csapat. Silverstone-ban tartanak egy filmes bejáratást, melyen 200 kilométert teljesíthetnek.

Képgaléria:

Array
(
    [replacement] => 
		
		

    [shortcode] => 
		
		

    [title] => Az Aston Martin AMR24 (Fotó: Aston Martin)
    [image] => //cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2024/02/AMR24_16x9_Image_4-3-1920x1080.jpg
    [alignment] => aligncenter
)
Borítókép: Az Aston Martin AMR24 (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek