Musorujsag
Élő Eredmények

„Komorak és félkészek” - lesújtó vélemény a legtöbb idei festésről

„Komorak és félkészek” - lesújtó vélemény a legtöbb idei festésről

Martin Brundle
A szakértőként ténykedő ex-versenyző, Martin Brundle nincs kibékülve a már bemutatott versenygépek nagyjának fényezésével – illetve egészen pontosan azzal, hogy a legtöbbről hiányzik bármiféle fényezés…

 

Az utóbbi években egyre szembetűnőbb, hogy eltűnnek a színek a Forma–1-es versenygépekről és egyre nagyobb teret nyer a „nyers karbonkülső” valamint a fekete „dizájn”. Az eddig bemutatott autók közül ez volt a domináns a korábban kék (esetenként rózsaszín) Alpine és Williams valamint a narancssárga McLaren esetében is. De kitartott a fekete mellett a Haas is.

Az RB pénteki majd az Aston Martin hétfői leleplezését követően nem meglepő tehát, hogy többen megjegyezték: végre valódi fényezés jelent meg az autókon (az RB a Toro Rosso utolsó éveiben is látott dizájnt választotta, a britek pedig kitartottak hagyományos zöldjük mellett).

A trendnek természetesen megvan a maga egyébként érthető oka: a csapatok a 2022-es szabályváltozás óta minden területen igyekeznek súlyt csökkenteni, ennek esett áldozatul több korábban látványos fényezés is. Több szakértő szerint addig, amíg nem változnak az előírások a helyzet várhatóan állandó marad – így a fekete autók is.

Fotó: McLaren

Az irány sok kritikát kapott már – legutóbb a Sky Sports szakértőjeként dolgozó Martin Brundle jelezte közösségi oldalán, nincs megelégedve az eddig látottakkal. Sőt, ha tehetné, ő valahogy kárpótolná azokat a csapatokat, akik bevállalnak „egy igazi fényezést.”

Az Aston Martin elegánsan néz ki” – írta az ex-versenyző. „A csapatokat valamiféle súlykompenzációval kellene jutalmazni a teljesebb fényezésért, amik felkeltik a szurkolók figyelmét a versenypályákon” – utalt rá, majd „némelyik” csapattal kapcsolatban elhintette azt, hogy festésük nem túl jó „reklám” az F1 számára.

„A Forma–1-es mezőnynek dinamikusan kell kinéznie, mert ilyen a Forma–1. Most viszont néhány autó komornak tűnik és úgy néz ki, mintha félkész volna” – zárta gondolatát a brit, aki pályafutása során vezette például a Jordan sokat emlegetett „aranyfényezésű” autóját is.

Martin Brundle az 1996-os Jordan volánja mögött (Fotó: XPB)
Borítókép: Az Alpine A524 (Fotó: Alpine)

További tartalmak