Musorujsag
Élő Eredmények

Alonso: Kiváltság lenne, ha én nyerhetnék először az Aston Martinnal

Alonso: Kiváltság lenne, ha én nyerhetnék először az Aston Martinnal

Motorsport-Total, Motorsport Week
Szeretné, ha 2024-ben már tényleg kijutna neki a futamgyőzelmekből, ám Fernando Alonso szerint az elsődleges céljuknak a stabil dobogószerzésnek kell lenni. Nagyon szoros küzdelmet vár a mezőny elejében.

A múlt szezont hét futamból hat dobogós helyezéssel indította Fernando Alonso és az Aston Martin. Akkortájt a spanyol még annak gondolatával is eljátszott, hogy harcba indul a bajnoki második helyért, és megpróbálja legyőzni a sebezhető Sergio Pérezt. Év végén aztán már a 4. pozíciónak is meglepetten örült, főleg úgy, hogy a második féléves visszaesésük láttán arra számított, hogy a legjobb 6-ból is kiszorul.

A múlt szezonban az erős kezdés után egész Spanyolországot lázban tartotta a 33-as szám: Alonso 32 győzelemnél rekedt meg az F1-ben 2013-ban, és azóta várja a következőt. A megszerzésére tavaly nyílt a legnagyobb esélye az elmúlt tíz évből, ám szeretné azt hinni, hogy 2024-ben ennél is jobb helyzetből indul.

„Jó lenne megszerezni az első győzelmemet a csapattal, az Aston Martin első győzelmét, az első győzelmet zöldben. Kiváltság lenne, ha én ülnék a volán mögött, és így vonulnánk be a történelembe”

– ismerte el a kétszeres világbajnok.

Aztán jött a „de”. Alonso egyelőre nem érzi úgy, hogy teljes magabiztossággal elkezdhetnének a győzelemről álmodozni. „Nehéz konkrét célokat kitűzni. Szívesen lennék rendszeres. Szívesen harcolnék rendszeresen a dobogós helyezésekért. A tavalyi nyolc dobogó remélhetőleg idén is összejön.”

„De úgy vélem, a mezőny nagyon sűrű lesz, és nem felejthetjük el a két McLarent, a két Ferrarit, a két Red Bullt és a két Mercedest sem, akik az igazat megvallva tavaly egy vagy két lépéssel előrébb voltak a végén, mint mi. Ez nyolc autót jelent, szóval előfordulhat akár az is, hogy kilencedikek leszünk csak, és furcsa váltások is lehetnek, hiszen az Alpha Tauri is erősen zárta az előző szezont.”

Fernando Alonso, Aston Martin AMR24 (Fotó: Aston Martin)

Alonso szerint túlzó lenne elvárni tőlük, hogy egyetlen tél alatt ledolgozzák a Red Bull-lal szembeni múlt évi nagy lemaradásukat. A zöldek átlagban 0,9 másodpercre voltak a bikásoktól. „Ha őszinte vagyok, nem hiszem, hogy ezt a különbséget el lehet tüntetni.”

„Nem gondolnám, hogy egy másodpercet gyorsulunk, mint tavaly, mert akkor elég gyenge alapokról indultunk, és ilyesmi csak egyszer történik az életben. Általában tizedeket nyersz. Nem tudom, hogy ez elég lesz-e a felzárkózáshoz.”

„A szezon hosszú lesz, nem minden az első versenyen dől el. A fejlesztések összességén múlik. Aki képes lesz egy-két tizedet javulni minden második versenyen, az nagyot léphet előre. Ez dönthet arról, hogy a dobogóért harcolsz-e vagy nem jutsz a Q3-ba szombatonként.”

Alonso szerint a 2023-as nagy ugrásuk eleve csalóka volt. „Ezen a télen szerintem szép fejlődést értünk el. Talán nem akkorát, mint tavaly, de tavaly a kiindulásii pont is nagyon rossz volt. Idén az alapok nagyon erősek voltak a tavalyi év után. Egyedül amiatt aggódom, hogy… legalábbis tudom, hogy nagyon szoros lesz. Még ha szép javulást is értünk el, akkor is tudjuk, hogy a többiek is javulhattak a télen.”

Fernando Alonso, Aston Martin AMR24 (Fotó: Aston Martin)

Tavaly az Aston Martin év közbeni visszaesésében közrejátszott, hogy a csapat félrefejlesztette az autóját, illetve nem dolgozott elég hatékonyan e téren. Alonso reméli, hogy most másképp lesz. „Bizakodó vagyok. Ha nem így lenne, az elmúlt két hónapban talán nem is tudtam volna aludni. De sokat kísérleteztünk, sok mindenen változtattunk, hogy megértsük a problémáinkat, és tudjuk, milyen irányba menjünk az idei autóval.”

„Sok mindent megértettünk, és az idei autóval szeretnénk javítani a gyengeségeken, amiket tavaly láttunk a fejlesztés során. Párszor talán rossz irányba is kanyarodtunk, és későn jöttünk rá erre.”

De nemcsak a csapat, az AMR23-as gyengeségein is javítanának. Az egyiket a végsebesség, a másikat a gyors kanyaros teljesítmény jelentette.

„Nagyobb leszrorítóerót szeretnék a gyors kanyarokban, ami gyenge pontunk volt. Ezen próbáltunk javítani. A végsebességünk sem volt a legjobb, a lista végén szerepeltünk, szóval hatékonyabbak és gyorsabbak akarunk lenni az egyenesekben. Van pár terület, amin szeretnék javulást látni Bahreinben, mert az nagy segítség lenne a vasárnapokon.”

Alonso jósolni még nem mer az AMR24-esről. „Az autót két hete vezettem a szimulátorban, de a program a szimulátorban csak holnap és ezen a héten veszi kezdetét, miután pályára is vittük az autót. Korai tehát még megmondani, milyen különbségek vannak a tavalyi autóhoz képest. Bahreinben minden ki fog derülni. Szép javulást kell elérnünk, és meg kell oldanunk a múlt évi következetlenséget, amit a pályáról pályára tapasztaltunk” – bocsátotta előre a spanyol, aki hétfőn Silverstone-ban már teljesítette első köreit az új autóval.

Képgaléria: Alonso első tesztje az AMR24-essel

Array
(
    [replacement] => 
		
		

    [shortcode] => 
		
		

    [title] => Fernando Alonso, Aston Martin AMR24 (Fotó: Aston Martin)
    [image] => //cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2024/02/F12403_153714MS1_8368-1620x1080.jpg
    [alignment] => aligncenter
)
Borítókép: Mike Krack és Fernando Alonso (Fotó: Aston Martin)

További tartalmak