Musorujsag
Élő Eredmények

Mercedes: Nem mi vagyunk elöl, de az autó szerencsésebb csillagzat alatt született

Mercedes: Nem mi vagyunk elöl, de az autó szerencsésebb csillagzat alatt született

F1
Nem állt még a mezőny élére a Mercedes, de sokkal jobb helyzetből kezdi meg a szezont, mint egy éve. Technikai igazgatójuk egy érdekes kísérletről mesélt, és vázolta, szerintük hogyan állnak az erőviszonyok a tesztek után.

Az utolsó napig kellett várni rá, hogy a Mercedes igazán a gázba taposson Bahreinben. Az első két napon a hosszú etapokra és a kísérletezésre fordították a hangsúlyt, pénteken azonban elővették a lágyabb gumikat és lejjebb vitték az üzemanyagszintet is. George Russell így zárta a második időeredménnyel a napot, mindössze 0,046 másodperccel elmaradva Charles Leclerc-től.

A brit két órával később teljesítette a 4-es gumis körét, mint ferraris riválisa. Ez azt jelenti, hogy a körülmények nála voltak kedvezőbbek. Ám akárhogy is, a finálé jelezte, jóval több lehet a W15-ös Mercedesben, mint amennyit a teszt nagy részén mutattak belőle.

James Allison technikai igazgató elégedetten értékelte az elmúlt három napjukat. „Nagyon produktív teszt volt. Nagyon sűrű programot teljesítettünk. Végig akartunk menni egy sor beállítási változtatáson, amikre a szezon kezdete után már nincs mód. Ezek most irányt mutatnak az első versenyekre” – mondta az F1 TV-nek.

2024 Bahrain Test, Day 2 – Sam Bloxham

Azt is elárulta, miről szólt az a bizonyos teszt, amire nagydíjhétvégéken nincs lehetőségük. A Mercedes autóján feltűnő volt, hogy pénteken más első felfüggesztéssel körözött, mint az előző napon. A felső lengőkart eltérő pozícióban kötötték a váznál, így más dőlésszöget kapott a felfüggesztés, mint korábban. Ez az átalakítás komoly munkát igényel, hiszen a vázhoz is hozzá kell nyúlniuk.

„Valóban változtattunk az első felfüggesztés bukásgátló mértékén. És pontosan ez az a változtatás, amire a szabadedzések idején nincs lehetőségünk. Kulcsfontosságú volt, hogy ma sokat mentünk ezzel. A tegnapival összevetve majd meghozhatjuk a döntéseinket”

– mondta Allison.

Mindez jelzi, a Mercedes valóban gondot fordít arra, hogy ezúttal igazán jók legyenek az alapok. Technikai igazgatójuk szerint ez már megvan, és ez óriási különbség az előző két évükhöz képest.

„Tavaly ilyenkor nagyon fájt. Jelenleg biztosan nem mi állunk az élen, de legalább van egy őszinte és jól viselkedő valamink, ami képes jó tempóra a hosszú etapokon. Egy körön talán még lesz némi munkánk vele, de ez egyértelműen szerencsésebb csillagzat alatt született autó, mint a tavalyi.”

És ha minden a terv szerint megy, a fejlesztésekkel igazán ütőképessé is tehetik. „Mindenképpen ebben bízunk.”

Egy másik változás 2023-hoz képest, hogy a Mercedes magabiztos lehet a fejlesztés folyamatában. Allison szerint a gyári eszközeik is megfelelően működnek végre. „Igen, és ez a jó az autóban, és ez éles kontrasztot alkot a tavalyival: változtatsz az autón, és az reagál rá. Mégpedig úgy, ahogyan a szimulációk jósolják. Ez magabiztossá tesz minket, hiszen amit a virtuális világban megalkotunk, az működni fog a pályán. Ez biztató.”

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes/Sebastian Kawka)

Mindezek alapján Allisont arra kérték, helyezze el csapatát az erősorrendben.

„Elég nehéz… A Red Bull elöl van. Ha megnézzük a mai versenytempójukat, egészen durva volt!”

„Van viszont pár csapat az üldözőbolyban, akik igen erősek. A Ferrari erősnek tűnik, mi is rendben vagyunk. Fernando (Alonso) egészen erős menetet ment ma. Gyanítjuk, hogy mi vagyunk a három üldöző. De hogy pontosan milyen sorrendben, azt nem tudom. A hosszú etapokon talán egy kicsivel jobbnak tűnünk, de egy körön egy kicsit elmaradunk a Ferraritól. Sok fog múlni azon, kinek lesz most jó hete” – mondta Allison.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes)

További tartalmak